آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

عربستان ایران را تحریک می کند تا نفوذ خود را بر اعراب حفظ کند



اخبار,اخبار

پیامدهای این تنش، منطقه را در وضعی مبهم فرو برده و غرب و به ویژه آمریکا را بر سر دوراهی عادی‌سازی روابط با ایران و هواداری از متحد همیشگی خود عربستان قرار داده است.

هفته نامه اکسپرس چاپ فرانسه نوشت: آیا می توان در انتظار رسیدن یک خبر خوش از خاورمیانه باشیم؟

به گزارش «انتخاب»، این نشریه در ادامه آورده است: در دید نخست این منطقه همچون آتش فشانی است که از آن دودهای گوگرددار بر می خیزد و سپس وارد فعالیت بزرگی شود. در واقع انچه مشخص می نماید، آن است که بالا گرفتن تنش میان ایران و عربستان در پیش است. چون عربستان می‌خواهد هژمونی یا فرادستی خود را بر جهان سنی و عرب را حفظ کند و از این روست که همه حربه‌های تحریک را برمی گزیند.

این هفته نامه پس از برشمردن دلایلی از جمله سخت تر شدن موضع رژیم عربستان، بازگشت ایران به صحنه سیاست بین المللی در پی امضای توافق هسته ای با غرب، و نزدیکی ایران و سوریه، می نویسد: برنده اصلی این تنش "داعش" است.

حال پیامدهای این تنش، منطقه را در وضعی مبهم فرو برده و غرب و به ویژه آمریکا را بر سر دوراهی عادی‌سازی روابط با ایران و هواداری از متحد همیشگی خود عربستان قرار داده است.

 

اخبار  سیاست خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------