آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

دستگیری نظامیان آمریکایی تاثیری بر اجرای برجام ندارد



اخبار,اخباربین الملل ,برجام

این روزنامه آمریکایی نوشت: وضعیت فعلی نمی‌تواند بر اجرای توافق هسته‌ای تاثیر بگذارد چرا که در برجام نیز مسائل هسته‌ای از سایر موضوعات جدا شده است.

بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت: روز سه شنبه دو قایق نظامی آمریکا در آب های خلیج فارس و جزیره فارسی دستگیر شدند، ایران هر 10 پرسنل این دو قایق را دستگیر کرد و قول داد  که به زودی ازادشان کند.

اما علی‌رغم خشونت های اشکاری که هست، یک موضوع مسلم است: وضعیت فعلی نمی تواند بر به کار گیری توافق هسته ای تاثیر بگذارد، توافقی که قرار است  اواخر این ماه اجرائی شود.

مانند سایر توافق نامه های هسته ای، برجام نیز بر این مبنا منعقد شده است که مسائل هسته ای از سایر موضوعات جدا باشد.

در برجام اشاره ای به رفتار ایران در خارومیانه و یا مواضع استراتژیک تهران در باره موضوعات دیگر نشده است. تصور این بوده است که ممانعت از تسلیحات هسته ای به حدی اهمیت دارد که سایر مسائل در برابر آن رنگ می بازد.

ارزیابی موفقیت برجام بر پای بندی ایران به موارد درج شده در توافق بستگی دارد. و ایران تا کنون به برجام پای بند بوده استو تمامی سوخت های خود را خارج کرده و قلب راکتور اراک را نیز تغییر داده است و سانتریفیوژ های خود را نیز متوقف کرده است.
 

اخبار  سیاست  خارجی  - نسیم انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------