آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دیدار رییس‌جمهور آذربایجان و نهاوندیان در حاشیه اجلاس داووس



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,اجلاس داووس

رییس‌جمهور آذربایجان در حاشیه اجلاس جهانی داووس با دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

 در ابتدای این دیدار الهام علی اف ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های ایران و تبریک به ملت و دولت ایران و همچنین دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان گفت: ما از چنین موفقیتی که برای ایران بدست آمده بسیار خوشحال هستیم، ضمن آنکه روابط دو جانبه در دو سال اخیر گسترش یافته که موجب خرسندی است و امیدواریم گام های جدی تری در این زمینه برداشته شود.

وی ضمن اعلام آمادگی آذربایجان برای توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران گفت: با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و اقتصادی دو کشور زمینه برای گسترش روابط و تعاملات به ویژه در حوزه های اقتصادی نظیر فعالیت های بانکی و همکاری در حوزه انرژی و سرمایه گذاری های مشترک از جمله کریدور آستارا-آستارا وجود دارد، ضمن آن که در زمینه گردشگری با توجه به علاقمندی ها و نزدیکی فرهنگی دو ملت بستر مناسب توسعه همکاری های دو کشور خواهد بود.

رییس جمهور آدربایجان به مسایل و مشکلات منطقه هم اشاره و تاکید کرد : تروریسم بزرگترین خطری است که همه کشورهای منطقه را تهدید می کند و آذربایجان آماده هرگونه همکاری برای رفع خشونت و ایجاد آرامش و صلح در منطقه است.

در ادامه این دیدار دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور سطح روابط دو کشور را مثبت و رو به گسترش اعلام و ضمن ابراز خرسندی از فصل جدید روابط ایران و آذربایجان در دو سال گذشته گفت: با توجه به اراده جدی مقامات عالی دو کشور در توسعه روابط همه جانبه با یکدیگر و حمایت گسترده در مجامع بین المللی و منطقه‌ای، زمینه گسترش این روابط در حوزه های اقتصادی و فرهنگی فراهم بوده و هیچ مانعی بر سر توسعه روابط دو جانبه وجود ندارد و مسیری که برنامه ریزی و آغاز شده می تواند با جدیت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

دکتر نهاوندیان با اشاره به برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران افزود: تعامل سازنده با تمام کشورها و به ویژه همسایگان شعار و برنامه اصلی دولت در حوزه سیاست خارجی است و ایران اراده جدی در توسعه این روابط دارد.

وی همچنین به گسترش و توسعه همکاری های اقتصادی اشاره و گفت: در حوزه انرژی و ترانزیت کالا و سرعت بخشیدن به ایجاد کریدور آستارا - آستارا می توان اقدامات و فعالیت های مختلفی را برنامه‌ریزی نموده و ایران از هرگونه سرمایه گذاری مشترک با دیگر کشورها استقبال می کند و از اعلام آمادگی آذربایجان در این زمینه بسیار خرسند است و این موضوعات و همکاری های دو جانبه در دستور کار قرار داشته و باید پیگیری شود.


  اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------