آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

گاردین : دلواپسان آماده حمله علیه ظریف پس از دیدار با هموند



 اخبار سیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی, محمد جواد ظریف

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به دلیل گفت و گو با "فیلیپ هموند" همتای بریتانیایی اش و تاکید بر تسهیل شرایط سفر و صدور روادید میان دو کشور باید منتظر حملات تند دلواپسان در داخل باشد.

 روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی پیش بینی کرده که "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به دلیل گفت و گو با "فیلیپ هموند" همتای بریتانیایی اش و تاکید بر تسهیل شرایط سفر و صدور روادید میان دو کشور باید منتظر انتقادات و حملات تند دلواپسان در داخل کشور باشد.

 این روزنامه بریتانیایی با اشاره به سفر هفته جاری ظریف به لندن می نویسد:"این برای اولین بار در طول 12 سال گذشته است که دیپلماتی عالی رتبه از ایران به لندن سفر می کند. این موضوع خود نشان دهنده گرمای ایجاد شده دروابط دو کشور علیرغم دهه ها بی اعتمادی است که بر روابط ایران و بریتانیا به درباره مسائل منطقه ای حاکم بوده است".

گاردین در ادامه می افزاید:"ظریف تا به امروز کارنامه خوبی از خود ارائه داده و توانست کاری کند که جامعه بین  المللی حق ایران برای دستیابی به انرژی صلح امیز هسته ای را برسمیت شناسد". این روزنامه در ادامه با اشاره به طرز تلقی منفی از بریتانیا در ذهنیت ایرانیان می نویسد:"شش دهه پس از وقوع کودتای مهندسی شده از سوی ام ای سیکس (دستگاه امنیت خارجی بریتانیا) علیه مصدق نخست وزیر منتخب ایران که برای حفاظت از منافع نفتی ایران تلاش کرده بود. بریتانیا جایگاه خاصی در روح و روان ایرانیان به خصوص طیف تندروی آن ها دارد. این طیف هنوز هم از عنوان "روباه پیر" برای آن کشور استفاده کرده اند و آن را نماد حیله گری و نیرنگ می دانند".

 گاردین با اشاره به این که دیدار روز جمعه ظریف و هموند برای صرف صبحانه پس از حضور نمایندگان ایران در نشست مرتبط با بحران سوری در لندن برگزار شد می نویسد:"هموند نیز خود با انتشار پیامی در توئیتر از این دیدار تحت عنوان نشانه ای از گرم شدن روابط دو کشور یاد کرد. پس از این دیدار بود که درباره ارائه خدمات ویزا میان  دو کشور از ماه اینده توافقی میان وزرای امور خارجه دو کشور صورت گرفت. بریتانیا و ایران سفارتخانه های خود را در پایتخت های دو کشور از ماه آگوست گذشته بازگشایی کرده اند. در نوامبر سال 2011 میلادی در جریان حمله نیروهای خودسر به سفارت بریتانیا در تهران روابط دیپلماتیک دو کشور قطع شد".

این روزنامه بریتانیایی در ادامه اشاره کرده است که ظریف اظهار کرد که راه حل سوریه از طریق مسالمت آمیز و سیاسی ممکن است و این که تهدید مشترک کنونی داعش است. او هم چنین اشاره کرد که ایران علاقه ای به تشدید تنش با ریاض ندارد و تهران می داند که ریاض بازیگری مهم در منطقه است".

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  خرداد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------