آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمادگی جنگنده های اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران



رسانه های اسرائیلی اعلام کرده اند که اسرائیل برای مقابله با ایران ساختار فرماندهی نظامی و سیستم رصدگری خود را پس از چهار دهه تغییر داده و به روز رسانی کرده است.

 اخبار سیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی,برنامه موشکی ایران

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" با انتشار گزارشی اشاره می کند که برنامه موشکی ایران تهدیدی علیه اسرائیل قلمداد می شود و رییس جمهوری بعدی امریکا احتمالا مایل به تداوم اجرای برجام نخواهد بود مدعی است که جنگنده های ارتش آن رژیم آماده حمله علیه ایران هستند و تحولات را رصد می کنند.

به گزارش خرداد، دولت تحت رهبری بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل که شکست تبلیغاتی و دیپلماتیک سنگینی را در جریان توافق هسته ای علیرغم اعمال تمام فشارها برای کارشکنی در آن متحمل شده است اکنون سکان بر طبل جنگ کوبیدن را به روزنامه دست راستی "جروزالم پست" سپرده است.

این روزنامه می نویسد:"صرفنظر از توافق جهانی صورت گرفته بر سر برنامه هسته ای ایران نیروی هوایی اسرائیل قابلیت های دوربرد خود را ارتقا داده و جنگنده های آن رژیم برای هر سناریوی احتمالی در آینده که ممکن است بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل روی دهد آماده هستند". این روزنامه در ادامه می افزاید"این برنامه ر صد تحولات ایران و شرایط منطقه از سوی بخش عملیات نیروی هوایی ارتش اسرائیل انجام می شود که در جریان انجام عملیات لبه محافظ در سال 2014 میلادی تاسیس شده بود و وظیفه نظارتی را برعهده دارد".


این نشریه در ادامه اشاره می کند که اخیرا نیز مقر تازه ای در بخش فرماندهی عملیات هوایی اسرائیل تاسیس شده که مسئولیت بررسی چگونگی عملیات های نظامی، ماموریت های تدافعی و تهاجمی، پردازش و تحلیل اقدامات تهدید آمیز و هشدارها و سایر فعالیت های حیاتی برای ارتش را برعهده دارد. جروزالم پست به نقل از یک منبع ارشد نظامی اشاره می کند که این ساختار تازه جایگزین ساختاری شده است که در طول چهار دهه گذشته در دستور کار ارتش اسرائیل قرار داشته است چرا که ساختار قبلی از مدیریت و ایفای نقش در جنگ های امروزی ناتوان بوده است.

 

یک منبع ارشد نظامی در ادامه این گزارش به جروزالم پست گفته است که حزب الله لبنان هم چنان تهدید اصلی اسرائیل باقی می ماند. او می افزاید:"با این حال، ایران ظرفیت بالقوه ای دارد که همواره تهدید علیه ما در اینده باقی خواهد ماند. علیرغم توافق هسته ای ما همیشه باید آماده باشیم. ایران همواره اسرائیل را تهدید می کند. ایران می تواند در سال های پیش رو اعتماد به نفس بالاتری پیدا کند و ظرف ده سال آینده سر بلند کند و به دنبال قابلیت های هسته ای بیش تر باشد".

این روزنامه در ادامه می افزاید:"این منبع نظامی باور دارد که نخبگان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران براحتی می توانند از طریق شبکه های زیرزمینی به نیروهای مقاومت از جمله حماس و حزب الله کمک رسانی کنند. او اشاره می کند که حریم هوایی اسرائیل در مرزهای شمالی اسیب پذیر هستند و از همین روست که سیستم های عامل های ضد موشکی امریکایی و روسی در آنجا مستقر شده اند و نظارت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ادامه دارد".

 

 اخبارسیاست  خارجی  -  خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------