آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

چگونگی و زمان آغاز عملیات هکرهای ایرانی علیه فرماندهان اسرائیلی



یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی اواخر ماه ژانویه و مدتها پیش از اعلام خبر از سوی رسانه ها از افزایش تلاش هکرهای ایرانی علیه منافع اسرائیل خبر داده بود.

 اخبار سیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی,شرکت امنیت سایبری اسرائیلی

پس از انتشار خبر هک شدن رایانه فرمانده پیشین کارکنان ارتش اسرائیل و 1800 چهره کلیدی نظامی و امنیتی آن رژیم روزنامه "تایمز اسرائیل" گزارش داده است که چگونه این عملیات انجام شده است.

به گزارش خرداد، تایمز اسرائیل در این باره می نویسد:"کانال ده تلویزیون اسرائیل گزارش داده هکر "یاسر بلاغی" نام داشته است و به کار خود افتخار می کرد اما خطای سهوی فاش شدن هویت او سبب شد تا ایران عملیات هک که در  جریان آن 1800 نفر ز جمله فرماندهان پیشین ارتش اسرائیل در زمره اهداف بودند را متوقف کند.
 
این نشریه اشاره می کند که دو هفته پیش از آن گزارشی از سوی یک شرکت امنیت سایبری اسرائیل منتشر شده بود که نشان می داد ایران اقدامات سایبری خود علیه اسرائیل را افزایش داده است. این روزنامه می افزاید"گیل شود" مدیر شرکت نرم افزاری و فناوری "چک پوینت" در اواخر ماه ژانویه گذشته به رادیو اسرائیل گفته بود که حمله دو ماه پیش از آغاز شده بود. این شرکت امنیت سایبری اسرائیلی مدعی شده که هکرهای ایرانی با ارسال نرم افزارهای جاسوسی به ادرس های ایمیل سعی در ورود به رایانه مقام های نظامی اسرائیل و نهادهای مهم آن رژیم داشته اند.

 این روزنامه در ادامه می افزاید:"بیش از یک چهارم از دریافت کنندگان ایمیل ها را باز کرده و ندانسته دانلود نرم افزار جاسوسی را دانلود کرده اند. نرم افزاری که اجازه سرقت اطلاعات از بخش های مختلف رایانه را به هکرها می دهد. این نشریه مدعی شده که در طول دو سال گذشته اسرائیل هدف حملات سایبری بوده است که مقام های اسرائیلی معتقدند عوامل وابسته به حزب الله و ایران در پشت این اقدامات قرار داشته اند و در تلاش برای نفوذ در رایانه های اسرائیلی بوده اند.

این نشریه اشاره می کند که ر اواخر ماه ژانویه نیز "یووال اشتاینیتز" وزیر انرژی اسرائیل اظهار کرد که سازمان برق آن رژیم هدف حملات ششدید سایبری قرار گرفته بود.

پیش از این نیز در ماه ژوئن، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی "کلیر اسکای" از موج مداوم جملا سایبری از ایران علیه منافع اسرائیل در خاورمیانه خبر داده بود و ادعا کرد که هدف قرار گرفتن یک فرمانده اسرائیلی را تشخیص داده است. این شرکت گفته بود که هکرهای ایرانی با هدف جاسوسی از اسرائیل این اقدامات را انجام داده اند.

تایمز اسرائیل اشاره کرده که هکرها با استفاده از روش هایی مانند فیشینگ هدفمند که در آن هکر به جمع آوری اطلاعات شناسایی کاربر با استفاده از صفحات وب تقلبی می پردازد استفاده کرده اند. این شرکت امنیت سایبری مدعی شده بود که هکرهای ایرانی با استفاده از این روش 40 هدف را در خاک سرزمین های اشغالی و 500 هدف را در سرتاسر جهان هدف حمله قرار داده بودند. این شرکت افزوده بود:"اهداف عموما ژنرال های بازنشسته ارتش، کارکنان شرکت های مشاوره امنیتی و پژوهشگران دانشگاهی بوده اند".

این نشریه اشاره می کند که سرعت افزایش حملات سایبری نشان می دهند که شتاب اقدامات هکرها سریع تر از سرمایه گذاری اسرائیلی ها در حوزه امنیت سایبری است.

 اخبار سیاست  خارجی   -  خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------