آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش فرانسه به آزمایش موشکی ایران



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,وزیر امور خارجه فرانسه

 وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان گفت که احتمال دارد ایران به دلیل آزمایش موشکی اخیرش با تحریم‌های اتحادیۀ اروپا روبرو شود.

به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان مارک آیرو روز یکشنبه در یک نشست خبری مشترک پس از دیدار با جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا و دیگر همتایان اروپایی خود در پاریس، در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت: اگر ضروری باشد به تحریم رو می‌آوریم.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: ما آزمایشات موشکی بالستیک را محکوم می‌کنیم و در صورت لزوم، تحریم‌ها اعمال خواهند شد.

موضوع آزمایشات موشکی بالستیک ایران قرار است رو دوشنبه (امروز) در یک نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گیرد.

آمریکا نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا اقدامات موشکی اخیر ایران را مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید کرده بود آزمایش‌های موشکی ایران به معنای نقض برجام نیست اما مدعی شد این آزمایش‌ها، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت محسوب می‌شود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز در یک نشست خبری با ادعای این‌که توانایی‎های موشکی ایران خارج از استانداردهای بین‌المللی است، آن‌را موجب نگرانی آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا، بامداد روز چهارشنبه گذشته (19 اسفند) نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامۀ مرحلۀ نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های دور ‎برد نقطه‎زن قدر H وF را با موفقیت از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران در جنوب شرق ایران شلیک کردند.

بخشی از این رزمایش بامداد روز سه شنبه (18 اسفند) با شلیک موشک بالستیک قیام از یک سیلو به انجام رسید.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای برخی منابع غربی دربارۀ آزمایش‌های موشکی اخیر در کشورمان گفت: رزمایش اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سلاح‌های به کارگرفته شده در آن، نه تنها تعارضی با تعهدات ایران تحت برجام ندارد، بلکه حتی خلاف قطعنامۀ 2231 شورای امنیت نیز نیست.

جابری انصاری با تاکید بر این‌که هیچ یک از موشک‌ها برای قابلیت حمل کلاهک‌‎های هسته‌ای طراحی نشده است، افزود: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچ مغایرتی با موارد تعریف شده در قطعنامۀ 2231 شورای امنیت و پیوست‌های آن ندارد و لذا ادعای نقض این قطعنامه مردود است.

وی همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون علیه هیچ کشوری اقدام نظامی نکرده ولی در برابر تجاوز با قدرت و صلابت مقاومت و ایستادگی خواهد کرد و بر سر امنیت و توانمندی دفاعی خود به هیچ وجه مصالحه نمی‌کند و به برنامۀ کاملاً دفاعی و مشروع موشکی خود در چارچوب ضرورت‌های توانمندی برای دفاع مشروع و با رعایت تعهدات بینالمللی، بدون ورود به عرصۀ کلاهک‌های هسته‌ای و یا طراحی موشک‌‎هایی که قابلیت حمل چنین کلاهک‌هایی داشته باشند، ادامه خواهد داد.

 اخبارسیاست  خارجی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------