آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ایران باثبات‌ترین و دمکراتیک‌ترین کشور منطقه غرب آسیا



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,وزیر امور خارجه

 وزیر امور خارجه که در آخرین مقصد سفر آسیائی خود در استرالیا بسر می‌برد سه‌شنبه‌شب برای دیدار با ایرانیان مقیم و کمیسیون بازرگانی این کشور از کانبرا وارد سیدنی شد.

به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف صبح روز چهارشنبه با حضور در کمیسیون تجارت دولت استرالیا با مسئولان این کمیسیون و نمایندگان موسسات و شرکت های بزرگ این کشور دیدار و در خصوص زمینه های گسترش روابط تجاری دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد و در این دیدار با اشاره به رفع تحریم‌ها، به تشریح ظرفیت‌های ایران بعنوان باثبات‌ترین و دمکراتیک‌ترین کشور منطقه غرب آسیا دارای نیروی پرتعداد انسانی نخبه، توانائی‌های بالای بیوتکنولوژیک و نانوتکنولوژیک، بازار رقابتی جدید و جذاب، شبکه ارتباطی با آسیای مرکزی و قفقاز، روسیه و افغانستان، بندر چاه بهار و امکانات ارتباطی آن قبل از وصول به تنگه هرمز و خلیج فارس، پتروشیمی و توریسم، پرداخت.

مدیر اجرائی کمیسیون تجارت استرالیا نیز در این دیدار با اعلام شروع به کار دفتر تجاری کشورش در ایران گفت که مسئولیت ارائه تسهیلات برای توسعه صادرات استرالیا با این کمیسیون است و افزود: برای گسترش روابط تجاری وجود پوشش سیاسی مناسب و شناخت از ظرفیت‌ها ضروری است.

 

مقدمات پوشش سیاسی لازم با رفع تحریم‌ها از ایران فراهم شده و امیدواریم با این‌گونه نشست‌ها و تبادل هیات‌ها زمینه شناخت بیشتر بخش‌های تجاری از امکانات و ظرفیت‌های دو کشور فراهم شود. سپس نمایندگان چند سازمان و شرکت عمده استرالیایی فعال در زمینه‌های آب، کشاورزی، انرژی، معدن و ... درباره توانائی‌های خود و زمینه‌های همکاری مشترک با ایران مطالبی ارائه کردند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------