آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

تصاویری هولناک از جنایت ائتلاف سعودی در حجه یمن/ریاض فقط متاسف است/ ایران واکنش نشان داد



شمار شهدای حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به بخش مستبأ در استان حجه یمن به ۱۰۷ نفر رسید.

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن

 

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن

 

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن

 

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن

 

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن

 
شمار قربانیان حمله روز سه‌شنبه هواپیماهای ارتش سعودی به یک بازار و رستوران در بخش مستبأ در استان حجه یمن به 107 شهید و 41 زخمی رسید که اکثر آنها زن و کودک هستند.

یک مسئول بیمارستان تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز در یمن اعلام کرد که پیکر 41 نفر به‌همراه 35 زخمی به این بیمارستان منتقل شده است.

یک مسئول در بخش بهداشت یمن نیز گفت: قربانیان غیرنظامی از جمله کودکان هستند و احتمال افزایش آمار قربانیان وجود دارد.

به دنبال حمله ائتلاف متجاوز عربی به یک بازار و رستورانی در استان "حجه" یمن جنایت هولناک جدیدی از سوی این ائتلاف رقم خورد که تاکنون 107 تن کشته برجای گذاشته است. این در حالی است که انصارالله یمن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و از مردم یمن خواست علیه دشمن متحد شوند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ائتلاف متجاوز عربی روز سه شنبه بازار و رستورانی در استان حجه یمن را هدف قرار داد که به کشته شدن 107 تن و زخمی شدن 41 تن دیگر انجامید. بسیاری از جساد سوخته و تکه تکه شده هستند.

خبرنگار شبکه المسیره یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی با دو بمباران یک رستوران شلوغ را در کنار یک بازار هدف گرفت که هنوز امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

این در حالی است که احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان نیز ضمن ابراز "تأسف" از کشته شدن غیرنظامیان در این حمله اعلام کرد که با دولت مستعفی یمن درباره این مساله به تحقیق خواهد پرداخت.

یک منبع امنیتی یمنی نیز اعلام کرد که آمار کشته شدگان هر لحظه در حال افزایش است و مرکز بهداشت استان حجه از شهروندان خواسته فورا به بیمارستان این شهر آمده و خون اهدا کنند.

به گفته منابع، تمامی زخمی شدگان غیرنظامی هستند و برخی از آن‌ها زن و کودکند.

در همین راستا شورای سیاسی انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت این کشتار هولناک عربستان در حق مردم یمن را محکوم می‌کنیم. دشمن متجاوز از طریق این حمله ثابت کرد که به معاهده‌ها و قوانین احترام نمی‌گذارد.

انصارالله تصریح کرد: دشمن متجاوز همچنان به ارتکاب جنایت‌های خود ادامه می‌دهد و از پوششی که جامعه جهانی برای آن فراهم کرده مطمئن است.

انصارالله همچنین از مردم یمن خواست تا متحد شده و برای دفاع از وطن تلاش‌هایشان را هماهنگ کنند.

تاکنون هزاران تن در حملات متجاوزانه عربستان به یمن کشته شده‌اند و مذاکرات صلح برای حل بحران در این کشور به جایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هواپیماهای عربستان سعودی به بازاری در استان الحجه یمن که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان و زنان و کودکان بیگناه یمنی گردید، را شدیدا محکوم و خواستار رسيدگي سازمان ملل متحد و نهادهاي بين المللي به كشتار غير نظاميان در اين حملات هوايي شد.

جابری انصاری ضمن ابراز همدري با ملت یمن و بازماندگان قربانيان اين تجاوز افزود: تشدید حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی، نقض آشکار اصول و قواعد حقوق بشردوستانه محسوب می شود.

جابری انصاری همچنین خواستار تلاش سازمان ملل و کشورهای موثر در بحران یمن برای توقف فوری حملات و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم جهت حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان یمن شد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------