آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آیا ایرانی بازداشت شده در آمریکا واقعا یک "گروگان" است؟



در 23 مارس دادستان های فدرال اعلام کردند که یک مرد ایرانی که به عنوان مشاور هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک فعالیت می کرد به جرم نقض قوانین آمریکا در ارتباط با ایران بازداشت شده است. تعدادی از سایت های ایرانی این تحلیل را منتشر کردند که هدف اصلی آمریکا از این بازداشت این است که مبادله زندانی دیگری را انجام دهند.

 اخبارسیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی, ایرانی بازداشت شده در آمریکا


به گزارش «انتخاب»، احمد شیخ زاده متهم به دریافت حقوق از هیات ایرانی می باشد که به حسابی در سیتی بانک واریز می شد. در ادامه این اتهامات آمده است که او از این حساب همچنین برای مبادلات مالی دیگر با دو همدست ساکن آمریکا استفاده کرده که علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران بوده اند.

شیخ زاده که 60 ساله است و بنا به گفته وکیلش از 18 سالگی در آمریکا زندگی کرده ، به مشارکت در عبور ایران از تحریم های آمریکا، پولشویی و کمک به تنظیم گزارش ها خلاف مالیاتی متهم شده است.

برخی رسانه های ایرانی در این باره نوشتند: « بازداشت احمد شیخ زاده، مشاور هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل  توسط دادستان های آمریکایی نوعی گروگان گیری است. فکر می کنیم هدف اصلی این گروگانگیری آزاد کردن نمازی ها (سیامک و باقر) باشد، کسانی که آمریکایی ها گفته اند بزرگ ترین منبع اطلاعاتی دهه گذشته در باره ایران می باشند».

سیامک نمازی، تاجر ایرانی-آمریکایی که در دوبی اقامت داشت، در ماه اکتبر به هنگام سفرش به تهران بازداشت شد. پدر او، باقر، از مقامات ارشد سابق یونیسف که 80 ساله است در ماه فوریه مورد بازداشت قرار گرفت.

آخرین باری که دولت آمریکا در این باره واکنش نشان داد 18 مارس بود که سخنگوی وزارت خارجه، جان کربی، اعلام کرد: « از دید ایالات متحده هر دوی این بازداشت ها ناعادلانه هستند. ما از ایران می خواهیم با واسطه مقامات سوئیس امکان دسترسی آن ها به وکیل را فراهم کرده و در اولین زمان ممکن هر دو را آزاد کند».

آخرین باری که ایران و ایالات متحده زندانی هایشان را مبادله کردند، در ماه ژانویه و پس از آن بود که هر دو اجرای توافق هسته ای را اعلام کردند. در این تبادل زندانی 4 فرد ایرانی-آمریکایی در ایران در مقابل 7 ایرانی در آمریکا مبادله شدند که اکثرشان متهم به نقض قوانین تحریم ایران بودند. هرچند اگر شیخ زاده محکوم گردد می توان مبادله او با نمازی ها را در این الگو قرار داد، اما با توجه به شرایط منحصر به فرد آن مبادله تکرار آن چندان ممکن به نظر نمی رسد.

برخی رسانه ها در ایران معتقدند: « آمریکا وارد فاز جدیدی از رویارویی اطلاعاتی – امنیتی با ایران شده است که اقتصاد در آن نقش اساسی دارد». به عقیده این رسانه ها، به همین خاطر است که اوباما دیوید کوهن معاون سابق امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا را به ریاست سیا منصوب کرده است. کوهن به عنوان طراح اصلی تحریم های مالی ایران شهرت دارد.

 اخبار  سیاست خارجی -  انتخاب

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------