آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موضع دبیرکل سازمان ملل درباره آزمایش موشکی ایران/ رد پیشنهاد بشار اسد از سوی معارضین سوری



  کیوسک بین المللی

موضع دبیرکل سازمان ملل درباره آزمایش های موشکی ایران، هشدار روزنامه آمریکایی درباره استفاده بیش از حد واشنگتن از ابزار تحریم ها، افزایش میزان تولید نفت ایران و عراق، رد پیشنهاد بشار اسد از سوی معارضین سوری و مذاکره آمریکا و روسیه برای عملیات علیه داعش در «رقه»، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بحث ها بر سر طرح موضوع آزمایش های موشکی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، امروز نیز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» در این زمینه اظهارات دبیرکل سازمان ملل را بازتاب داده که مدعی شده آزمایش های موشکی ایران، هشداربرانگیز بوده است. در عین حال، وی درباره این موضوع به طور مستقیم و صریح اظهار نظر نکرده و گفته: «درست است که ایران اقدام به آزمایش موشک های دور برد کرده و این هم درست است که این آزمایش ها، نگرانی هایی را بر انگیخته است؛ اما اینکه آیا باید تحریم ها و یا تدابیری در این رابطه اعمال بشود، به عهده اعضای شورای امنیت سازمان ملل است». وی این اظهارات را در حاشیه کنفرانس حمایت از پناهندگان سوریه در ژنو بیان کرده است.

*****

در عین حال، در شرایطی که گفته می شود آمریکا تلاش دارد به بهانه این آزمایش های موشکی، تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند، روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبی نسبت به استفاده بیش از حد از ابراز تحریم توسط آمریکا هشدار داده است. در این مطلب آمده که تحریم های اقتصادی در طول دهه گذشته به یک امتیاز در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده اند؛ زیرا ارزان تر بوده و بیشتر از قدرت نظامی سنتی برای قانع کردن دشمنان موثرند. با این حال، مسئولان سیاست خارجی آمریکا باید یاد بگیرند بیش از اندازه به اعمال تحریم ها متوسل نشوند؛ زیرا اقداماتی که تجارت را از آمریکا دور می کنند، موجب محدود شدن قدرت امریکا شده و استفاده زیاد از آن ها خطرناک است.

*****

اما در یک مطلب اقتصادی مربوط به ایران، خبرگزاری «رویترز» از افزایش میزان تولید نفت ایران و عراق خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، با وجود آمادگی اعضای اوپک برای شرکت در اجلاس تثبیت تولید نفت در قطر، ایران و عراق، دو عضو این سازمان، تولید نفت خام خود را افزایش داده اند. این افزایش در حالی صورت گرفته که تولید نفت اوپک در ماه جاری نسبت به ماه فوریه تا صد هزار بشکه افزایش یافته و به رقم 32 میلیون و 470 هزار بشکه در روز رسید.بررسی اطلاعات منابع صنعت نفت و کشتیرانی ایران نشان می دهد که این کشور بعد از لغو تحریم ها تولید خود را افزایش داده و عراق نیز تولید خود را به حد رکورد رسانده است. این درحالی است که قیمت نفت در مجموع، روندی نزولی دارد و رقبای اصلی ایران از جمله عربستان هم گفته اند که با بازگشت ایران به بازار، تولید خود را کاهش نخواهند داد.

*****

موضوعات مربوط به سوریه نیز امروز همچون اغلب اوقات مورد توجه رسانه ای قرار داشته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، گروه های معارض سوری پیشنهاد رئیس جمهور این کشور را برای تشکیل دولت وحدت ملی رد کرده اند. معارضان سوری روز چهارشنبه دعوت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را برای تشکیل دولت وحدت ملی با دولت کنونی رد و بار دیگر تاکید کردند پس از آغاز دوره انتقالی، بشار اسد نباید حتی یک ساعت در مسند قدرت بماند. اسعد الزعبی، رئیس «هیئت عالی کمیته مذاکرات ژنو» اعلام کرد: «قطعنامه های بین المللی از تشکیل یک نهاد انتقالی که همه قدرت از جمله قدرت ریاست جمهوری را در دست دارد، صحبت می کند و پس از تشکیل این نهاد، بشار اسد نباید حتی یک ساعت بیشتر هم در قدرت باشد».

*****

این در حالی است که در عرصه میدانی سوریه، منابع خبری از تلاش آمریکا و روسیه برای هماهنگی جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر می دهند. به نوشته خبرگزاری «اینترفاکس»، یک مقام ارشد روس از ادامه مذاکرات مسکو و واشنگتن برای همکاری در زمینه آزادسازی «رقه» در سوریه خبر داده است. اولگ سیرومولوتف، معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته: «روسیه و ایالات متحده آمریکا در حال رایزنی درباره هماهنگی و همکاری نظامی برای آزادسازی رقه در سوریه از دست داعش هستند». این امر پس از آن صورت می گیرد که  نیروهای دولتی سوریه اخیراً با حمایت نظامی روسیه توانستند کنترل کامل شهر تاریخی تدمر را در اختیار بگیرند. همزمان با اعلام خروج نیروهای روسیه از سوریه نیز اخباری مبنی بر احتمال همکاری روسیه و آمریکا برای مبارزه با داعش منتشر شد.

 

 اخبار بین الملل -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------