آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران به برجام پایبند بوده است



 اخبارسیاست خارجی  ,خبرهای  سیاست خارجی ,وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران تا کنون به تعهدات خود براساس برجام پای بند مانده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کربی در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه گفت: ایران تا کنون به تعهدات خود براساس برجام پای بند مانده است.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا درباره متعهد ماندن ایران به تعهدات خود و لزوم پای بندی آمریکا به تعهدات خود پرسید آیا ایران تا کنون به صورت کامل به تعهدات خود پای بند بود؟
کربی پاسخ داد: تاکنون بله.

وی در پاسخ به اشاره مجری در خصوص آزمایش های موشکی ایران گفت: بارها و بارها در این خصوص گفته شده است؛ آنچه که ما گفته ایم این است که این کار با تعهدات آنان همخوانی ندارد و ما با اظهارات پاور (سفیر آمریکا در سازمان ملل) موافقیم که این کار سرکشی در برابر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. این موضوع ربطی با برجام ندارد.

کربی ادامه داد: ما بیشتر راضی به این بودیم و خوشحال می شدیم که ببینم ایران دیگر فعالیت های بی ثبات کننده خود و حمایت از گروه های تروریستی و دنبال کردن فناوری موشک های بالستیک و آزمایش این فناوری ها را متوقف کند. قطعا ما خواستار متوقف شدن اینها هستیم ولی همچنان باور داریم که آنها به تعهدات خود بر اساس برجام پای بند هستند. با این حال، ما به دیگر اقداماتی که آنان انجام می دهند و مایه بی ثباتی منطقه می شوند، چشم نبسته ایم از جمله نقض دیگر تحریم ها و قطعنامه ها از این جمله هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما در این خصوص بسیار جدی هستیم، این اقدامات می بایست متوقف شوند. ما حضور قدرتمندی در منطقه داریم و دیگر ابزارها را نیز در اختیار داریم تا آنان را در خصوص این فعالیت های بی ثبات کننده به پاسخگویی واداریم.

 

 اخبارسیاست  خار جی  -  جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------