آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

ظریف: در مورد تحولات قره باغ با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت و گو می شود



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی ,ظریف

وزیر امور خارجه با بیان این كه در حاشیه چهارمین اجلاس سه جانبه ایران،جمهوری آذربایجان و تركیه با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در مورد آخرین تحولات قره‌باغ و تلاش برای حل این بحران گفت و گو می شود، تاكید كرد: باید با درایت كشورهای منطقه بویژه همسایگان در شاهد فضای صلح و آرامش باشیم.

به گزارش  ایرنا، محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در هنگام ورود به فرودگاه رامسر در جمع خبرنگاران در مورد تحولات در قره باغ با یادآوری رایزنی و گفت و گوی تلفنی خود با وزیر خارجه ارمنستان پیش از سفر به رامسر افزود: البته هماهنگی برای برگزاری اجلاس چهارم قبل از این درگیری‌ها بود و ما بر پایان دادن به درگیری‌ها تاكید داریم و معتقدیم باید از هر ظرفیتی برای پایان دادن این درگیری‌ها استفاده شود.


وی ادامه داد: امروز نیز در حاشیه اجلاس با وزیر امور خارجه آذربایجان در مورد تحولات این منطقه گفت‌وگو خواهم كرد. هدف ما پایان دادن به این درگیری‌ها است و معتقدیم كه باید با درایت كشورهای منطقه به خصوص همسایگان در منطقه‌ ما شاهد فضای صلح و آرامش باشیم.
وزیر امور خارجه همچنین درمورد درمورد اجلاس سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و تریكه اظهارداشت: دور نخست اجلاس سه جانبه در ارومیه و دور دوم و سوم آن در شهرهای نخجوان و وان برگزار شد.


ظریف هدف از برگزاری این اجلاس‌ را ترغیب و تشویق همكاری‌ها در حوزه‌های مختلف بین سه كشور همسایه و مسلمان عنوان كرد.


وی با بیان این كه سه كشور می‌توانند در زمینه گردشگری، ترانزیت كالا و گمرك با یكدیگر همكاری‌های خوبی داشته باشند، اظهار داشت: خطر افراطی‌گری و تروریسم منطقه ما را تهدید می‌كند و كشورهای منطقه از آن رنج می‌برند.


رییس دستگاه دیپلماسی تصریح كرد: هماهنگ كردن تلاش‌ها برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم یكی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس است.


چهارمین اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و تركیه عصر امروز در رامسر برگزار می شود.

 

 اخبار  سیاست  خار جی  - ایرنا    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------