آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سفیر امارات در آمریکا: ایران پس از توافق خطرناک تر از همیشه شده / آمریکا جلوی بلندپروازی های تهران را بگیرد



 اخبارسیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی,سفیر امارات در آمریکا

سفیر امارات در آمریکا:
ایران پس از توافق خطرناک تر از همیشه شده / آمریکا جلوی بلندپروازی های تهران را بگیرد و اقدامات متجاوزانه اش را فاش کند / به ایران بگویید که اگر رفتارش را تغییر ندهد، با قطعنامه روبرو می شود

تاور به نقل از سفیر امارات نوشته است: یک سال پس از توافق هسته ای با قدرت های جهان همچنان همان ایران ستیزه جو و توسعه طلبی است که همیشه شناخته می شد و همچنان سالم و پابرجا و خطرناک تر از همیشه است.

رسانه های امریکا اخیرا مقاله ای از یوسف العتیبه، سفیر امارات در این کشور چاپ کردند که با لحنی تند ادعاهای مضحکی علیه ایران مطرح می کند.

به گزارش انتخاب ، تاور به نقل از سفیر امارات نوشته است: یک سال پس از توافق هسته ای با قدرت های جهان همچنان همان ایران ستیزه جو و توسعه طلبی است که همیشه شناخته می شد و همچنان سالم و پابرجا و خطرناک تر از همیشه است.

با وجود تمام خصومت ها، امارات نمی تواند منافع اقتصادی خود در افزایش حضور ایران در اقتصاد جهان را انکار کند. سفیر امارات در این باره گفت: « امارات منافع بسیاری از روابط اقتصادی با ایران دارد که شامل [احیای] روابط تجاری کامل، همکاری در حوزه انرژی و البته مبادلات فرهنگی می شود». او در ادامه ادعای مرزی 45 ساله امارات و امید به آغاز روند حل آن را از آرزوهای امارات عنوان کرد.

العتیبه در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: « ایران از زمان توافق هسته ای تا کنون رفتارها و اقدامات تحریک آمیزش را دوبرابر کرده است». او فهرستی از انچه اقدامات بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه خواند، را مطرح کرد که شامل این موارد می شود: آزمایش موشک های بالستیک در اکتبر، نوامبر و مارس؛ درخواست خرید تسلیحات به ارزش 8 میلیارد دلار از روسیه؛ ارسال تسلیحات به حوثی ها در یمن؛ و مسلح سازی هسته های تروریستی در بحرین و عربستان.

او در ادامه آورده است: «فعالیت های ایران به خوبی بار دیگر نشان می دهند که این کشور در صدر حامیان تروریسم در جهان قرار دارد». او دامنه تهدیدات ایران را نه فقط برای کشورهای عربی همسایه اش دانست، بلکه آن را تهدیدی برای آمریکا نیز بر شمرد.

او در این باره گفت: « شعار "مرگ بر آمریکا" همیشه چیزی بیشتر از تکرار یک عبارت زشت بوده ؛ این سیاست ایران بوده است. ایران حملات تروریستی بیشماری علیه آمریکایی ها را ساماندهی کرده است: از مقر نیروی دریایی آمریکا در بیروت گرفته، تا در عربستان. در زمان جنگ افغانستان، ایران به مبارزان طالبان 1000 دلار برای هر آمریکایی که می کشتند می داد.  در عراق، ایران تامین کننده بمب های دست سازی بود که هزاران سرباز آمریکایی را کشته یا معلول کرد. و در هفته های اخیر هم هفت هکر ایرانی در یک دادگاه فدرال آمریکا به دلیل حملات سایبری علیه بانک ها و زیرساخت های حیاتی این کشور متهم شناخته شدند».

او در ادامه نوشت: «توافق هسته ای برای ایران فرصتی در جهت افزایش اقدامات ستیزه جویانه در منطقه است.»

سفیر امارات از جامعه جهانی خواست: باید پرده از رفتارهای ستیزه جویانه ایران در سراسر منطقه بردارید.

وی به طور ویژه از کشورهای آمریکا، امارات، عربستان، قطر، کویت، بحرین و عمان درخواست کرد در اجلاس ماه آتی شورای همکاری خلیج فارس مکانیزمی ایجاد کنند که " اقدامات متجاوزانه ایران را فاش کرده و به آن پایان دهد".

او اضافه کرد: اگر مشوق ها نتوانند جلوی بلندپرازی های ایران را بگیرند، آمریکا و جامعه جهانی باید برای ایران روشن کنند که با طیف گسترده ای از تحریم ها و گام های دیگر روبرو خواهد شد، که شامل صدور قطعنامه با وجود مفاد توافق هسته ای می شود.

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------