آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جان کری، هدف حمله موشکی طالبان/ موضع جدید «آیپک» درباره ایران



 کیوسک بین المللی

ناکامی تروریست های سوریه در حمله به ارتش این کشور در حلب، ادامه تلاش های بین المللی برای برقراری صلح در سوریه، مشخص شدن هدف حمله موشکی اخیر طالبان در کابل، دیدگاه باراک اوباما درباره دستاوردهای دوران ریاست جمهوری اش و مخالفت آیپک با کاهش بیشتر تحریم های ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی، به موضوع سوریه اختصاص دارد. در این زمینه، شبکه خبری «المیادین» از شکست حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به حلب خبر داده است. بر اساس این گزارش، عناصر انتحاری گروه جبهه النصره نتوانستند، تغییری در جغرافیای نبرد در حومه جنوبی حلب ایجاد کنند. گروه های مسلح به صورت گسترده به مواضع ارتش سوریه در منطقه خان طومان در شمال حلب تا شهرک العیس در جنوب این شهر حمله کردند تا بتوانند ابتکار عمل میدانی را در این منطقه در اختیار بگیرند، ولی تلاش گروه های مسلح در این حملات به شکست انجامید. یک نظامی ارتش سوریه در این باره گفت: توانستیم دومین حمله گسترده گروه های مسلح را به جبهه خان طومان و زربه به شکست بکشانیم.
 
این در حالی است که تلاش های بین المللی برای برقراری صلح در سوریه نیز ادامه دارد. به نوشته «ایتارتاس»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بر تقویت همکاری‌های دوجانبه برای حفظ آتش‌بس در سوریه تأکید کردند. در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده، آمده است: در بررسی اوضاع در سوریه، وزیر امور خارجه روسیه و وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت تقویت همکاری‌ها میان روسیه و آمریکا با هدف تقویت آتش بس در آنجا تأکید کردند. کری و لاوروف بر تعهدات با هدف افزایش تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم تأکید و توافق کردند که حداکثر تلاش‌ها برای جلوگیری ورود تروریست‌ها به سوریه انجام شود.
 
مشخص شدن هدف حمله موشکی اخیر در کابل که توسط طالبان انجام گرفت، موضوعی است که «سی ان ان» به آن پرداخته است. به نوشته سایت این شبکه خبری، گروه تروریستی طالبان با انتشار یک بیانیه، مسئولیت حمله های موشکی شنبه شب را بر عهده گرفت و هدف از آن را را جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد. رسانه های خبری شامگاه شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل خبر دادند که درست دقایقی پس از خروج جان کری از پایتخت افغانستان رخ داد. روز گذشته، وزیر امور خارجه آمریکا در یک اقدام از قبل اعلام نشده برای دیدار با مقام های افغانستان از جمله «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور به کابل سفر کرده بود. وی هم اکنون برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه «گروه هفت» در هیروشیمای ژاپن است.
 
در میان دیگر موضوعات، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» مصاحبه ای را با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده که وی در آن، درباره دستاوردهای دوران ریاست جمهوری خود سخن گفته است. باراک اوباما در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که وابسته به جمهوری‌خواهان و از مخالفان مواضع رئیس‌جمهور دموکرات است، درباره ریاست جمهوری خود گفت: «اولویت اول من در حال حاضر، شکست دادن داعش است». رئیس‌جمهور آمریکا که ماه‌های آخر حضورش در کاخ سفید را می‌گذراند، افزود: «شغل و وظیفه اولی که من دارم آن است که از مردم آمریکا حفاظت کنم». اوباما در پاسخ به سؤالی درباره ماجرای جنجالی استفاده وزیر خارجه سابق این کشور از ایمیل‌های شخصی تأکید کرد که تحقیق بدون اغماض و مستقلی درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون انجام خواهد شد.
 
در نهایت، در مطلبی مربوط به ایران، «جروزالم پست» موضع گیری لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) را بازتاب داده که مخالفت خود را با کاهش بیشتر تحریم های ایران اعلام کرده است. آیپک مخالفت خود را با هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه ایران ابزار داشته و دلیل این موضوع را آزمایش موشک‌های بالستیک و ادامه حمایت از طرف‌های درگیر در منطقه اعلام کردند. لابی قدرتمند یهودیان آمریکا روز هفتم آوریل طی بیانیه‌ای که با تأیید تعدادی از نمایندگان کنگره از هر دو حزب آن همراه بود، اعلام کرد: ایران خواستار کاهش بیشتر تحریم‌ها بوده اما این کشور نخست باید رفتارش را تغییر دهد. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند، به دنبال اجازه دادن به ایران برای معامله با دلار هستند؛ اقدامی که پس از توافق هسته‌ای هنوز دور از دسترس ایران بوده است.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------