آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه/ ادعای روزنامه صهیونیستی درباره «اس 300»



  کیوسک بین المللی

آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه، تلاش گروه های تروریستی سوری برای پیشروی در مواضع نیروهای دولتی، اظهارات رئریس جمهور آمریکا درباره مبارزه با داعش، تمایل اتحادیه اروپا به احیای روابط با ایران و ادعای روزنامه صهیونیستی درباره «اس 300» از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی سوریه و همچنین دور جدید مذاکرات صلح این کشور، بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به این کشور اختصاص دارد. خبرگزاری فرانسه از آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه خبر داده و می نویسد نماینده ویژه سازمان ملل روز چهارشنبه با گشایش دور جدید مذاكرات صلح سوریه گفت كه وی برای پایبندی دوباره طرف های ذیربط به حفظ آتش بس در سوریه تلاش می كند. دی میستورا افزود در جریان دیدار اخیرش با مقامات برجسته در مسكو، دمشق، تهران و امان شاهد حمایت آن ها از مذاكرات صلح سوریه با هدف انتقال سیاسی در این كشور بوده است. دور جدید مذاكرات میان گروه های سوری كه 10 روز به طول خواهد انجامید سه هفته پس از نخستین نشستی برگزار می شود كه پیشرفت قابل توجهی را به همراه نداشت.

این در حالی است که در عرصه میدانی، تروریست ها دور جدید از حملات را علیه مواضع نیروهای دولتی سوریه ترتیب داده اند. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گروه تروریستی جبهه‌النصره که با القاعده اعلام هم‌پیمانی کرده بامداد پنجشنبه مواضع ارتش سوریه در حلب، حمص و لاذقیه را هدف حمله قرار داد. وزارت دفاع روسیه گفته عناصر این گروه تروریستی در لاذقیه، بعد از شکست‌های سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند. در حمص نیز 7 نفر از اعضای النصره کشته شده و 27 نفر دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که علی‌رغم این حملات، آتش‌بس تقریباً در تمامی مناطق سوریه در جریان است. در بیانیه‌ای که این وزارتخانه روسی در فیسبوک منتشر شده آمده است: «توافق آتش‌بس در اکثر استان‌های جمهوری عربی سوریه، رعایت شده است. در 24 ساعت گذشته، سه مورد نقض آتش‌بس در استان لاذقیه ثبت شده است».

در همین حال، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شده که این کشور برای مبارزه با تروریسم تلاش می کند. به نوشته «سی ان ان»، اوباما پس از ديدار و گفت وگو با مقام هاي ارشد امنيت ملي آمريكا در ساختمان سازمان «سيا» در ويرجينيا كه موضوع داعش محور اصلي آن بود، در سالن انتظار اصلي اين ساختمان به خبرنگاران گفت: «داعش در موضع دفاعي قرار گرفته و ما صاحب نيرو و توان هستيم». وي افزود: «ماهيت وحشي اين سازمان تروريستي موجب اتحاد جهان و تقويت عزم ائتلاف مبارزه كننده با داعش براي از ميان بردن آن مي شود». در اين جلسه در ساختمان سازمان سيا، بيش از 30 تن از مقام هاي آمريكايي از جمله جو بايدن معاون رئيس جمهوري، جان كري وزير امور خارجه و سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريكا حضور داشتند.

بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه ها نیز به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. خبرگزاری «رویترز» در گزارشی با اشاره به عزم اتحادیه اروپا برای احیای روابط با ایران، می نویسد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صدر هیاتی به تهران سفر می کند تا پس از یک دهه در بالاترین سطح اتحادیه اروپا مذاکراتی بین دو طرف صورت بگیرد. این سفر پس از توافق هسته ای تاریخی با ایران صورت می گیرد. فدریکا موگرینی و هفت تن از کمیسرهای اروپایی در سفر یک روزه به تهران در خصوص مسائل مختلفی مذاکره خواهند کرد تا روابطی را بازسازی کنند که پیشتر اتحادیه اروپا را به بزرگترین شریک تجاری ایران و بزرگترین مشتری نفت ایران تبدیل کرده بود اما با شکل گرفتن تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران این روابط با مشکلاتی همراه شد.

در نهایت، در ادعایی عجیب، یک روزنامه صهیونیستی مدعی شده توافق ایران و روسیه درباره سامانه موشکی اس 300 واقعی نبوده و نمادین است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» می نویسد توافق ایران و روسیه بابت سامانه دفاع موشکی «اس -300» نمادین‌تر از یک تهدید واقعی است و مسکو هنوز این موشک‌ها را به ایران ارسال نکرده است، هرچند که اسرائیل باید نسبت به افزایش امنیت خود در خاورمیانه به شدت رو به افزایش نظامی اطمینان یابد. مادامی که این موشک‌ها بعد از ارسال نیز در خاک ایران و نه سوریه و لبنان باشند، این توافق تسلیحاتی تنها پیامدهای سیاسی دارد و روسیه در تلاش برای چالش کشیدن ناتو و غرب است. وزارت خارجه روسیه هنوز ارسال موشک‌های اس -300 به ایران را تایید نکرده است و ادعای ایران در این زمینه به معنای اجرای واقعی این توافق تسلیحاتی نیست.

 

اخبار سیاست خارجی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------