آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

گزارش رویترز از سفر موگرینی به تهران



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , موگرینی

خبرگزاری رویترز اشاره به سفر هیات بلند پایه‌ی اروپایی به ایران گزارش داد: اتحادیه اروپا و ایران متعهد شدند روابط خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هیات بلند پایه‌ به سرپرستی فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار کرد. اتحادیه اروپا در این سفر اعلام کرد که از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی حمایت خواهد کرد و از تهران خواست تا از ادامه آزمایش‌های موشکی خود دست بکشد.

رویترز در ادامه با تاکید بر این که دیدارهای روز شنبه در تهران بالاترین سطح رایزنی‌ها در این کشور در یک دهه اخیر بوده است افزود:‌ هفت کمیسیونر به رهبری فدریکا موگرینی، در تلاش برای این که توافق هسته‌ای را به یک سرمایه تبدیل کنند به تهران سفر و بر سر همکاری در تمامی حوزه‌ها از بانکداری تا انرژی و حمل و نقل توافق کردند.

موگرینی در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف در تهران گفت:‌ این به نفع ایران و اروپاست که اطمینان حاصل کنند بانک‌ها برای ورود به ایران اطمینان خاطر داشته باشند و از این تعامل اقتصادی جدید حمایت کنند.

وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: امروز آغازی جدید برای روابط ایران و اتحادیه اروپاست ما امیدواریم که همکاری میان ملت ایران و اتحادیه اروپا منجر به منافع مشترک و توسعه جهانی شود.

او در ادامه از آمریکا خواست تا موانع بر سر راه ایران برای دسترسی به نظام مالی جهانی را بر دارد چرا که این اصلی‌ترین هدف توافق هسته‌ای کشورش با قدرت‌های جهانی بوده است.

این سفر هیات اروپایی به دنبال سفرهای دولت‌های اروپایی به تهران انجام شده است که همگی خواهان احیای روابط خود با این کشور پس از توافق هسته‌ای هستند.

دو طرف پس از دیدارهای روز شنبه خود در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند ایران و اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال جاری (میلادی) هیات‌های تجاری را رد و بدل خواهند کرد و بروکسل تلاش خواهد کرد ایران به عضویت سازمان تجارت جهانی در آید.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین درباره‌ی آزمایش‌های موشکی اخیر ایران گفت که این اقدام نقض برنامه جامع اقدام مشترک نیست، هر چند نگران کننده است.

وی تاکید کرد:‌ برجام برای ارتقای امنیت در خاورمیانه بسیار مهم بوده است و دو طرف به توافق رسیدند که برای توسعه گفت‌وگو و مذاکره در منطقه با یکدیگر همکاری کنند و هر آن چه تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد، از سوی ما مورد قبول نخواهد بود.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------