آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

دستیار ویژه روحانی: دشمن برای ایران و روسیه استراتژی خطرناکی ایجاد کرده است



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی,علی یونسی

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، قدم های مهم برداشته شده برای توسعه روابط تهران و مسکو را کافی ندانست و گفت: دشمن برای ایران و روسیه، استراتژی مشترک و خطرناکی ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی روز دوشنبه در دیدار با «ایگور بارینف» رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های فدراسیون روسیه و هیات همراه وی افزود:‌ در دهه اخیر یك عزم جدی و سیاسی در توسعه روابط بین دو كشور وجود داشته و در حوزه‌های اقتصادی مانند فولاد و صنایع نظامی تبادل خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: این قدم‌های مهم برداشته شده اما به هیچوجه كافی نیست و باید مكمل روابط اقتصادی، روابط فرهنگی باشد. زیرساخت مسائل امنیتی، موضوعات فرهنگی است.

یونسی افزود: ضرورت‌هایی برای ایران و روسیه ایجاد شده و دو كشور به این ضرورت رسیده‌اند كه در حوزه‌هایی مثل قومیت‌ها، مذاهب و ادیان با هم همكاری كنند.

وی با اشاره به همكاری دو كشور در سوریه گفت: ایران و روسیه در سوریه برای مقاصد مشترك به یكدیگر كمك می‌كنند.

دستیار ویژه رئیس‌ جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، حوزه نظامی را از مهمترین همكاری‌های موجود دو كشور عنوان كرد و افزود: این همكاری به خاطر تهدید مشتركی است كه برای هر دو كشور وجود دارد، ما هم دشمن مشترك و هم منفعت مشترك داریم.

وی گفت: آتش‌افروزی‌ها در مكان‌های مختلف نشانه بارزی است كه دشمن برای ایران و روسیه یك استراتژی مشترك خطرناكی ایجاد كرده و مردمان حوزه روسیه اعم از شهروندان روسی و آسیای میانه و در یارگیری دشمنان دو كشور به كار گرفته می‌شوند.
یونسی افزود: هزاران نفر از مردمان آسیای میانه و روسیه با گروهك داعش همكاری و سازمان‌های افراطی آنها شهروندان ایران و روسیه را تهدید می‌كنند.

دستیار ویژه رئیس‌ جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به پیشنهاد رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های فدراسیون روسیه مبنی بر برگزاری همایشی درباره امور قومیت‌ها در این كشور گفت:‌ پیشنهاد شما مورد توجه و استقبال ما قرار دارد و یك قدم همكاری عملی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: این همایش مشترك یك تجربه جدید است. هر دو كشور همایش‌های اقتصادی داشتند اما برگزاری همایش مشترك نخستین تجربه است.

رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های فدراسیون روسیه نیز در این دیدار گفت: موضوعات زیادی برای تبادل‌ نظر وجود دارد و روابط دو كشور در حال توسعه است.

ایگور بارینف افزود: در همایش مشترك بین ایران و روسیه صفحه جدیدی در روابط دو كشور باز می‌شود و در این همایش مسائل قومیت‌ها و توسعه اقتصادی استان‌های دو كشور بررسی خواهد شد.


 اخبار سیاست  خار جی  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------