آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

محمدجواد ظریف: اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اجرایی‌شدن توافق هسته‌ای کافی نبوده است



 اخبارسیاست خار جی ,خبرهای سیاست خار جی, ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما هرگز خواستار دسترسی به نظام مالی آمریکا نشدیم آنچه که ما خواستار هستیم، اجرای توافق هسته‌ای است که مستلزم آن است که آمریکا به موسسه‌های مالی اروپایی درباره مراوده با ایران اطمینان خاطر دهد.

به گزارش ایسنا ، محمدجواد ظریف در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» تاکید کرد: مقامات آمریکایی در اطمینان دادن به دیگر کشور‌ها در این باره که آن‌ها می‌توانند بدون مواجه شدن با خطر مجازات، با ایران مراودات تجاری داشته باشند، باید «بسیار فعالانه‌تر» عمل کنند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان، یک روز پس از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مقر سازمان ملل متحد و گفت‌وگو با او در ارتباط با پیچیدگی‌های مالی که در حال حاضر سبب بروز مشکلاتی در اجرای توافق هسته‌ای شده است، با اعضای تحریریه نیویورک تایمز مصاحبه کرد.

ظریف گفت: ‌ما هرگز خواستار دسترسی به نظام مالی آمریکا نشدیم. آنچه که ما خواستار آن هستیم، اجرای توافق هسته‌ای است که مستلزم آن است که آمریکا به موسسه‌های مالی اروپایی درباره مراوده با ایران اطمینان خاطر دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وزیرخارجه کشورمان در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: وزارت خزانه داری آمریکا که بر قوانین پیچیده مرتبط با تحریم‌های مالی آمریکا نظارت دارد در راستای اجرایی شدن توافق هسته‌ای گام‌هایی برداشته است؛ اما فکر نمی‌کنم این اقدامات کافی بوده باشد.

ظریف گفت: ‌آن‌ها باید رویکردی بسیار فعالانه‌تر اتخاذ کنند و سبب شوند افراد بدانند معامله با ایران سبب مجازات آن‌ها نخواهد شد.

وی در این مصاحبه - که در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل متحد برگزار شد- به موضوعات دیگری از جمله تنش‌ها بین ایران و عربستان سعودی پرداخت.

وزیرخارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در این ارتباط اظهار کرد: امید کمی به بهبود روابط با عربستان وجود دارد. سعودی‌ها به تحریف موضوعات مرتبط با ایران می‌پردازند زیرا بر این باورند اتخاذ چنین راهبردی به نفع آنهاست.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------