آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

سعودی ها می گویند کنگره شیزوفرنی گرفته و با ایران علیه آل سعود همدست شده است



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, عربستان

روایت «بریت بارت» از خشم رسانه های عربستان از آمریکا:
سعودی ها می گویند کنگره شیزوفرنی گرفته و با ایران علیه آل سعود همدست شده است

نشریات عربستان و متحدان عربش، اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار داده و کنگره را متهم کرده اند به شیزوفرنی مبتلا شده و با ایران همدست شده تا لایحه ای را تصویب کند که عربستان را برای شرکت در حملات تروریستی 11 سپتامبر مقصر اعلام می کند.

سعودی ها می گویند کنگره شیزوفرنی گرفته و با ایران علیه آل سعود همدست شده است

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ بریت بارت نوشت: نشریات عربستان و متحدان عربش، اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار داده و کنگره را متهم کرده اند به شیزوفرنی مبتلا شده و با ایران همدست شده تا لایحه ای را تصویب کند که عربستان را برای شرکت در حملات تروریستی 11 سپتامبر مقصر اعلام می کند.

به گزارش انتخاب ، این وبسایت آمریکایی آورده است: خلف الحربی، ستون نویس عکاظ، روزنامه رسمی حکومت عربستان، در مقاله ای از دولت آمریکا می پرسد چه چیزی باعث تغییر نظرشان شده است؟ او می گوید اگر واقعا عربستان عامل این جنایت بوده، پس چرا آمریکا افغانستان فقیر را چنان نابود کرد که چیزی باقی نماند؟ چرا به عراق حمله کرد و آن را به هزار سال پس رفت دچار کرد؟ چرا از میان همه کشورها عربستان را به عنوان متحد خود در جنگ با تروریسم انتخاب کرد و این همه در جنگ با القاعده بر آن تکیه کرد؟

حربی اضافه می کند، آیا آمریکا چنان دچار شیزوفرنی شده که حالا ما را به حمایت از دشمن مشترکمان متهم می کند؟

فیصل الشیخ در مقاله ای در روزنامه بحرینی الوطن می نویسد، آمریکا از قدرت گرفتن عربستان به عنوان کشور برتر عربی و تقویت روابط آن با مصر و ترکیه نگران است.

شیخ می نویسد، واشنگتن نمی تواند بی تفاوت مانده و شاهد ماجرا باشد. لایحه کنگره برای نشان دادن رویکرد برتری جویانه کاخ سفید است، حتی اگر اوباما در نمایشی پوشالی تظاهر کند که با تصویب آن مخالف است.

وزیر خارجه عربستان، جبیر در ملاقات ماه مارس خود از آمریکا تهدید به فروش 750 میلیارد دلار سرمایه عربستان در آمریکا در واکنش به این اقدام کرد تا از توقیف آن ها توسط دادگاه های آمریکایی جلوگیری کند.

با این همه، مقامات دولتی آمریکا ادعا می کنند اوباما در گفتگوی روز چهارشنبه خود با سلمان سوء تفاهم ها را برطرف کرده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------