آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و…

دلیل آمريكا بزای خريد آب سنگين از ايران



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی ,جان كربي

«جان كربي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت كه خريد آب سنگين از ايران تامين كننده نياز تحقيقاتي و علمي آمريكا بود.

به گزارش ایرنا به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه آمريكا، كربي روز دوشنبه ( به وقت محلي ) در جلسه گفت وگوي روزانه با خبرنگاران ، در پاسخ به اين پرسش كه اگر ايران به توليد اضافي آب سنگين ادامه دهد و بخواهد آن را در بازار بفروشد آيا آمريكا به خريد از ايران ادامه مي دهد؟،اظهار داشت:ما از وجود برنامه اي براي خريد مكرر از ايران آگاه نيستيم.

وي افزود: خريد آب سنگين از ايران تامين كننده تبعيت از شروط (توافق هسته اي) درخصوص تملك آب سنگين و هم تامين كننده نياز تحقيقي و علمي ما در بخش تجاري بود بنابراين انجام اين كار معقول بود.
كربي افزود: انتظار داريم كه آب سنگين خريداري شده در هفته هاي آينده به آمريكا منتقل شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در پاسخ به اين سوال كه «آيا در بخش هاي ديگري از توافق هسته اي هم دولت آمريكا مايل به كمك به ايران براي عمل به تعهداتش از طريق انجام خريدهاي چندين ميليون دلاري است؟ » ، گفت: من از مورد خاصي آگاهي ندارم و كارشناس توافق هسته اي (برجام) نيستم.

كربي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آمريكا براي خريد آب سنگين از ايران پولي به اين كشور پرداخت كرده است؟ گفت: من از اين موضوع اطلاعي ندارم و بايد از وزارت انرژي و خزانه داري سوال كنيد.

روز جمعه گذشته خبرگزاري فرانسه گزارش داد : وزارت امور خارجه آمريكا خبر خريد 32 تن آب سنگين از ايران را تائيد كرد.

اين خبرگزاري ازمقر سازمان ملل درگزارشي نوشت: «جان كربي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفته است، اين معامله موجب دسترسي صنايع آمريكا به يك ماده مهم مي شود و درعين حال ايران را قادر مي سازد كه مقداري از آب سنگين مازاد خود را بفروشد.

پيشتر نيز اليزابت ترودو يكي ديگر ازسخنگويان وزارت خارجه آمريكا درگفت وگو با شبكه خبري فاكس نيوز گفت كه دولت آمريكا درنظر دارد 32 تن مواد هسته اي را به مبلغ 8 ميليون و600 هزار دلار از ايران خريداري كند.


اخبار سیاست  خارجی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------