آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

مشغله توییتری سخنگوی جدید نتانیاهو علیه روحانی و ظریف



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, سخنگوی جدید نتانیاهو

او پنج شنبه گذشته نیز با نوشتن یک توییت به مقاله ای از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در روزنامه واشنگتن پست آمریکا واکنش نشان داده بود.

سخنگوی جدید رسانه های خارجی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از زمان آغاز به کار خود در سمت جدید تلاش کرده است از طریق توییتر به اظهارات مقامات ایرانی پاسخ دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "آلگماینر" دیوید کِیِس سخنگوی جدید نتانیاهو برای گفت و گو با رسانه های خارجی در 3 روز گذشته دوبار با انتشار مطالبی در صفحه توییتر خود به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده است.

در تازه ترین این توییت ها این مقام اسراییلی روز یکشنبه در واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره داعش نوشته است: "حسن روحانی رییس جمهوری ایران مدعی شده است ایران جلوی اشغال عراق و سوریه از سوی داعش را گرفته است. بیایید یک بازی کنیم ؛ داعش یا ایران ؟!

او سپس در ادامه توییت خود چند سوال تستی را مطرح کرده و سه گزینه را برای پاسخ در مقابل آنها قرار داده که گزینه نخست ایران، گزینه دوم داعش و گزینه سوم هر دو است.

این سخنگوی نخست وزیر اسراییل 8 سوال را به شکل 3 گزینه ای در این قالب مطرح کرده است. او در انتهای این توییت خود نوشته است : "از حکومت ایران بسیار سپاسگزاریم که جلوی پیشروی داعش را گرفته است، همچنین از بیماری سرطان بسیار سپاسگزاریم که ریسک حملات قلبی را کاهش داده است."

او پنج شنبه گذشته نیز با نوشتن یک توییت به مقاله ای از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در روزنامه واشنگتن پست آمریکا واکنش نشان داده بود.

ظریف در آن مقاله با انتقاد از موضع کشورهای غربی در جلوگیری از استفاده ایران از منافع برجام،  اقدام ایران به تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود را در راستای راهبرد دفاعی کشور در مقابله با تروریسم بین المللی دانسته بود، اما این سخنگوی نتانیاهو در توییتی به صورت کنایه دار نوشته بود: "مطلب وزیر امور خارجه ایران در واشنگتن پست را بخوانید. به نظرم دروغ اول آوریل در ایران سه هفته دیرتر از بقیه کشورها گفته می‌شود! من از خواندن مطلب ظریف لذت بردم. حتی بیشتر از زمانی که ایران روزنامه‌نگار گروگان‌گرفته‌شده واشنگتن پست (جیسون رضاییان) را پس از یک سال و نیم آزاد کرد."

او در ادامه مدعی شده بود: "ظریف درحالی در این مطلب از عبارت "دیگر هرگز" برای اشاره به جنگ استفاده می‌کند که ایران به صراحت خواستار نابودی اسرائیل شده است و حتی نام اسرائیل را برروی موشک‌های خود می‌نویسد."

گفتنی است این سخنگوی نتانیاهو در اکتبر سال 2013 نیز مطالبی را درباره وضعیت فیلترینگ شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک در ایران توییت کرده و حتی توییت او با پاسخ کوتاه ظریف مواجه شده بود. او در آن توییت عضو بودن و فعالیت ظریف در فیسبوک و توییتر را در حالی که این شبکه های اجتماعی در ایران فیلتر است را مضحک دانسته بود و ظریف نیز در پاسخی کوتاه نوشته بود: زندگی همین است.

با وجودی که چند هفته ای از انتصاب این سخنگوی جدید نتانیاهو نمی گذرد، اما او در روزهای اخیر با نوشتن توییت هایی در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی ، تلاش کرده است از موضع رژیم اسراییل به این اظهارات پاسخ دهد.

دیوید کِیِس پیش از انتصاب  به سمت سخنگوی مطبوعات و رسانه های خارجی نتانیاهو، مدیر اجرایی سابق سازمان پیشبرد حقوق بشر و از بنیانگذاران وب سایتی با عنوان cyberdissidents  بوده است.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------