آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

روحانی: گسترش و تعمیق روابط با آمریكای لاتین از سیاست های اصولی تهران است



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی, روحانی

رییس جمهوری تاكید كرد كه گسترش و تعمیق روابط با كشورهای حوزه آمریكای لاتین، از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار رائول سندیك رودریگز معاون رییس جمهوری اروگوئه افزود: تهران و مونته ویدئو برای توسعه همه جانبه روابط بسیار صمیمی و دوستانه، از اراده مستحكمی برخوردارند و هیچ كشور ثالثی نمی تواند بر این روابط اثربگذارد.


وی اظهار داشت: با تشكیل كمیسیون مشترك اقتصادی و اجرای توافقات حاصله میان ایران و اروگوئه، فصل نوینی در روابط دو كشور برپایه تامین منافع دو ملت آغاز خواهد شد.


رییس جمهوری به امكانات و ظرفیت های اقتصادی ایران و اروگوئه اشاره كرد و ادامه داد: برای شتاب در سطح همكاری ها، باید این ظرفیت های مشترك بیش از پیش و بویژه بین بخش های خصوصی دو كشور معرفی وعملیاتی شوند.


روحانی ایجاد طرح ها و پروژه های مشترك برای همكاری های منطقه ای را ضروری دانست و افزود: دو كشور با سرمایه گذاری و اجرای طرح هایی برای تولید و صادرات مشترك می توانند به بخشی از بازارهای وسیع در آمریكایی لاتین و آسیای میانه و قفقاز، دست یابند.


رییس جمهوری افزود: فرای مسایل اقتصادی و تجاری ، موضوعات مهمی هم امروز در سطح جهان وجود دارد كه نیازمند رایزنی و همفكری همه كشورها است و از جمله آنها می توان به محیط زیست و تروریسم اشاره كرد.


روحانی، همكاری و هماهنگی همه كشورها برای مبارزه با تروریسم و ترویج تفكرات افراطی را ضروری خواند و ادامه داد: تروریسم امروز میلیونها نفر را در سراسر جهان آواره و هزاران نفر را قربانی كرده است و برای مبارزه با این پدیده شوم، همه باید دست به دست هم دهیم.

**ایران و اروگوئه دوست و شریك تجاری دیرینه
سندیك رودریگز معاون رییس جمهوری اروگوئه نیز در این دیدار تصریح كرد كه كشورش برای توسعه سطح همكاری ها با تهران در همه حوزه های مورد علاقه، مصمم است.


وی با اشاره به اینكه ایران و اروگوئه دو دوست و شریك تجاری دارای روابط دیرینه هستند، افزود: دو كشور دارای توانمندی ها و ظرفیت های گسترده ای هستند كه باید از این توانمندی ها در مسیر توسعه و تقویت همكاری ها بهره برداری كرد.


معاون رییس جمهوری اروگوئه كه توسط یك هیات تجاری و بازرگانی همراهی می شود، افزود: با فعال شدن كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور ، دوره تازه ای در روابط تهران – مونته ویدئو آغاز خواهد شد و انرژی و كشاورزی از مهمترین حوزه های همكاری خواهد بود.


سندیك رودریگز نیز بر ضرورت هماهنگی و هفكری بیشتر ایران و اروگوئه در مسایل منطقه ای و جهانی تاكید كرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------