آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

نبرد نافرجام جمهوری خواهان در سنای آمریکا برای جلوگیری از خرید آب سنگین ایران



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی ,توافقنامه هسته ای ایران

  خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد :نبرد بر سر اجرای توافقنامه هسته ای ایران روز چهارشنبه به صحن سنای امریکا کشید و دمکراتها سعی کردند با انجام مانورهایی سد راه تصویب یک اصلاحیه جمهوریخواهان شوند که دولت اوباما را از خرید آب سنگین از تهران باز می دارد.

 با 50 رای مخالف در مقابل 46 رای موافق ، دمکرات ها و چهار سناتور جمهوریخواه گردهم آمدند تا مانع از تصویب اصلاحیه ای شوند که در طرح هزینه انرژی در سال مالی 2017 که از سوی سناتور جمهوریخواه 'تام کاتن' پیشنهاد شده بود.

این طرح قانونی برای پپشرفت کار در مجلس سنا به 60 رای موافق نیاز داشت . باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به کنگره هشدار داده بود که بشدت مخالف هرنوع حرکتی برای جلوگیری از طرح خرید آب سنگین از ایران به ارزش 6/8 میلیون دلار است.


آب سنگین یک بخش غیر رادیوآکتیو برای ساخت سلاح های هسته ای و انرژی هسته ای است.
طبق توافقنامه تاریحی سال گذشته ببین تهران و امریکا و پنج قدرت دیگر جهان ، تهران می تواند اب سنگین را فروخته ، رقیق کند یا طبق شرایطی آن را دور بریزد.


قبل از رای گیری، سناتور چاک شومر مرد شماره دو دمکرات ها در سنا به خبرنگاران گفت : اگر دمکراتها اجازه پیشبرد این طرح قانونی را بدهند بالقوه راه تصویب اصلاحیه کاتن را فراهم کرده و جمهوریخواهان ' به طور پیاپی ' جسارت پیدا خواهند کرد به لایحه های هزینه، متمم هایی اضافه کنند که در واقع ' قرص سمی ' بوده و کاخ سفید با آنها مخالف است.


کاتن گفت : وی می خواهد ' اطمینان بدهد که مالیات دهندگان امریکایی یارانه یک بخش حیاتی صنعت هسته ای ایران را پرداخت نخواهند کرد و من اضافه می کنم که طبق توافق هسته ای با ایران لازم نیست که ما این کار را انجام دهیم. '

 

  اخبار سیاست  خارجی -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------