آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

حمایت سناتورهای دموکرات از خرید آب سنگین از ایران



سناتور دموکرات ایلینویز با متهم کردن جمهوریخواهان به داشتن اغراض سیاسی گفت خرید این میزان آب سنگین بیشتر در راستای منافع و امنیت ملی آمریکاست تا اجازه داده شود 32 تن آب سنگین ایران راهی بازار جهانی شود.

سناتورهای دموکرات در مجلس سنای آمریکا در جلسه روز چهارشنبه خود با متمم ارایه شده تام کاتن سناتور جمهوریخواه برای مخالفت با خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا مخالفت کردند و بدین ترتیب طرح بودجه انرژی ایالات متحده آمریکا برای سال 2017 تصویب نشده ماند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه واشنگتن پست آمریکا تام کاتن سناتور جمهوریخواه مخالف توافق هسته ای با ایران با گنجاندن یک متمم به لایحه بودجه انرژی آمریکا در سال 2017 تلاش کرد تا خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا را غیر قانونی کند اما مخالفت سناتورهای دموکرات، تصویب آن را در سنا عقیم گذاشت.

در جریان رای گیری 4 سناتور جمهوریخواه با دموکرات ها همراهی کردند. برای تصویب این متمم نیاز به 60 رای سناتورها بود اما متمم پیشنهادی کاتن در رای گیری کفایت مباحث  50 رای موافق در مقابل 46 رای مخالف به دست آورد و تصویب نشد. برای تصویب کفایت مذاکرات نیاز به 60 رای بود.

کاتن در این متمم پیشنهاد کرده بود پول مالیات دهندگان آمریکایی نباید صرف خریداری آب سنگین از ایران شود.

تام کاتن جمهوریخواه سناتور ایالت آرکانزاس در سنا

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, سناتور دموکرات


ارزش 32 تن آب سنگین خریداری شده از سوی آمریکا 8 میلیون و 600 هزار دلار اعلام شده است. ایالات متحده آمریکا قرار است این پول را از طریق یک دولت ثالث در اختیار ایران قرار دهد.

بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه پس از اعلام خبر خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا با این اقدام مخالفت کردند اما دولت اوباما پیشتر به سنای آمریکا هشدار داده بود هر گونه اقدام برای ممانعت از این خرید را وتو خواهد کرد.

سناتورهای دموکرات در جلسه دیروز هشدار دادند هر گونه ممانعت از طرح خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا دامنه تنش ها بین دو کشور را که سال گذشته با توافق هسته ای تا حدودی کاسته شده است، بالا خواهد برد.

دیک داربین معاون رییس اقلیت دموکرات های سنا در تشریح متمم کاتن در لایحه بودجه انرژی سال 2017 آمریکا گفت : این متمم همچون یک قرص سمی داخل بودجه انرژی 2017 آمریکا است و در صورت تصویب آن با خطر وتوی کل بودجه انرژی از سوی رییس جمهور مواجه خواهیم بود."

او با متهم کردن جمهوریخواهان به داشتن اغراض سیاسی از ارایه چنین متمم هایی برای لایحه بودجه آمریکا گفت خرید این میزان آب سنگین بیشتر در راستای منافع و امنیت ملی آمریکاست تا اجازه داده شود 32 تن آب سنگین ایران راهی بازار جهانی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------