آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمادگی سازمان ملل برای کمک به حل مناقشه مالی تهران و واشنگتن



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی,سازمان ملل

سازمان ملل در پاسخ به نامه وزیر خارجه کشورمان در خصوص دستبرد آمریکایی‌ها، برای حل مناقشه میان تهران و واشینگتن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: سازمان ملل متحد پس از آنکه ایران کمک این نهاد بین‌المللی برای متقاعد کردن آمریکا به توقف آنچه تهران نقض مصونیت قضایی دولتها می خواند خواستار شد، روز جمعه پیشنهاد کرد مایل است به حل این مناقشه کمک کند.

به دنبال رأی دادگاه عالی آمریکا مبنی بر اختصاص 2 میلیارد دلار از دارایی های ضبط شده ایران به کشته های آمریکایی حملات بیروت که در ادعایی واهی، تهران عامل آن‌ها معرفی شده است، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه با ارسال نامه ای به «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل، از او درخواست کرد «مساعی جمیله» خود را در این مورد بکار گیرد.

ظریف در این نامه که از سوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل منتشر شد از بان کی مون خواسته است تا به آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در بانکهای آمریکایی کمک کند و واشینگتن را متقاعد سازد تا دخالت در تعاملات تجاری و مالی بین المللی ایران را متوقف سازد.

«استفان دوژاریک،» سخنگوی سازمان ملل، دریافت نامه ظریف را تأیید کرد و گفت: «روشن است که ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد. به عنوان یک اصل کلی اگر هر دو طرف در هر تنش یا اختلافی خواستار کمک دبیرکل باشند، این یاری همیشه در  دسترس خواهد بود.»

«مارک تونر،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز اعلام کرد واشینگتن از ارسال این نامه آگاه است.


او مدعی شد: «در خصوص ارتباط این نامه با تصمیم اخیر دادگاه عالی در پرونده بانک مرکزی (ایران)، معتقدیم قوانین آمریکا و اجرای آنها بوسیله دادگاهها با حقوق بین الملل سازگار است.»

یک مقام آمریکایی اما گفت واشینگتن نیازی به دخالت سازمان ملل نمی بیند. این مقام که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: «ما خطوط ارتباطی با ایران را داریم و از طریق این کانالها به تلاش برای حل هرگونه مسئله ای که مایه نگرانی دوجانبه شود ادامه می دهیم.»
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------