آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خبرگزاری یونهاپ سفر رییس‌جمهور کره جنوبی به ایران را سفری تاریخی خواند



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی, سفر رییس‌جمهور کره جنوبی به ایران

یک رسانه کره‌یی در آستانه سفر رییس‌جمهور کره جنوبی به ایران گزارش داد: این سفر تاریخی می‌تواند موجب تحکیم روابط تهران و سئول شود.

به گزارش ایسنا ، خبرگزاری یونهاپ در ادامه گزارش خود با اشاره به این‌که رییس‌جمهور کره جنوبی روز یک‌شنبه (امروز) سئول را به مقصد تهران ترک کرده است، نوشت: پارک گئون های قرار است در سفرش به تهران، روز دوشنبه با حسن روحانی، رییس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کند که اولین دیدار میان سران دو کشور از زمان برقراری روابط تهران و سئول از سال 1962 محسوب می‌شود.

کیم کیو هیون، دبیر بخش امور خارجی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی تاکید کرد: ما انتظار داریم که این سفر به عنوان یک فرصت خاص و ویژه برای پیشبرد روابط دو جانبه مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، رییسان‌جمهور دو کشور قصد دارند درباره شرایط خاورمیانه و شبه جزیره کره بحث و تبادل نظر کنند.

دفتر رییس جمهوری کره جنوبی ابراز امیدواری کرده است که این سفر موجب تعمیق روابط تهران و سئول به خصوص پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شود.

به گزارش یونهاپ، کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان به شمار می‌رود و یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران در آسیاست. واردات نفت کره جنوبی از ایران طی ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 81 درصد رشد داشته است.

کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد واردات نفت از ایران را طی سال جاری افزایش دهد تا تقاضای رو به رشد خود را تامین کند. اکنون با توجه به اجرای برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه ایران انتظار می‌رود سطح روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی افزایش یابد.

 اخبارسیاست  خارجی -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------