آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اوباما تا پایان دوره ریاست جمهوری اش به تهران سفر نمی کند / روابط ایران و آمریکا در روزهای باقی مانده دولت فعلی برقرار نمی شود



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,روابط آمريكا و ايران

یک مقام آمريكايي كه مسئول امور منطقه مي باشد، به بیان واقعیت هایی در مورد روابط آمريكا و ايران پرداخت.

  عبدالكريم ابو النصر در روزنامه النهار نوشت: یک مقام آمريكايي كه مسئول امور منطقه مي باشد، به بیان واقعیت هایی در مورد روابط آمريكا و ايران پرداخت.

به گزارش انتخاب ، در ادامه این گزارش به نقل از مقام آمریکایی آمده است:

اول: باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا، قبل از پايان دوره خود در ژانويه، از ايران ديدار نخواهد كرد. و نمي خواهد آنچه را كه با كوبا اتفاق افتاد يعني صلح پس از بيش از پنجاه سال بيگانگي و جدايي را تكرار كند.

دوم: روابط ديپلماتيك قطع شده بين آمريكا و ايران از سال 1979، بطور كامل و يا بخشي از آن در دوران اوباما باز نخواهد گشت، و دو كشور در هيچ سطحي، سفير و نمايندگان ديپلماتيك رد و بدل نخواهند كرد، همانطور كه با كوبا اتفاق افتاد.

سوم: با وجود امضاي توافق هسته اي، روابط آمريكا و ايران در دوران اوباما، بطور كامل عادي نخواهد شد و بين دو كشور روابط حسنه صورت نخواهد گرفت.

چهارم: بطور كلي هدف اساسي توافق هسته اي به امضا رسيده توسط ايران و آمريكا و ديگر كشورها، عادی سازی روابط آمريكا و ايران و بهبود آن نبوده است.

پنجم: كشورهاي حوزه خليج فارس مسئوليتي در قبال عدم وجود روابط عادی و بهبود يافته بين آمريكا و ايران ندارند، بلكه اختلافات بزرگ و جدي بين دو كشور عامل اين اوضاع مي باشد. روابط بين آمريكا و ايران زماني عادی خواهد شد كه تهران سياست هاي خود در منطقه را بطور كامل تغيير دهد و از صدور انقلاب و حضور در تعدادي از ميادين اصلي مانند سوريه، يمن و منطقه خليج فارس، دست بردارد.

ششم: دولت آمريكا، دست از تحريم هايی که تاكنون بخاطر حمايت از تروريسم(!) و "حزب الله" و اعمال کرده، برنخواهد داشت. اين ها تحريم هايي هستند كه مانع هر گونه روابط حسنه بين دو كشور می گردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------