آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اظهارات ضد ایرانی ملک سلمان در دیدار با رئیس‌جمهور ترکمنستان



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,  ملک سلمان

پادشاه عربستان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات طرف‌های یمنی در کویت به حل بحران در این کشور بینجامد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دیدار با قرمانقلی بردی محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان در کاخ الیمامه در ریاض درباره تقویت همکاری میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفتگو کرد. در این دیدار 9 توافق‌نامه و یادداشت تفاهم میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی و ورزشی امضا شد.

به گزارش  ایسنا  ، پادشاه عربستان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه براساس بیانیه ژنو1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت مثمرثمر باشد.

وی همچنین گفت: من امیدوارم که مذاکرات کنونی میان طرف‌های یمنی در کویت به حل بحران براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه 2216 بینجامد.

مذاکرات طرف‌های یمنی در کویت اخیرا آغاز شد اما دو طرف همچنان بر سر مسائل اصلی اختلاف دارند. هیات دولت مستعفی یمن نیز به بهانه عملیات نظامی و ادامه درگیری‌ها مشارکت در مذاکرات مستقیم با هیات صنعا را به حالت تعلیق درآورده است.

ملک سلمان بر تمایل ریاض برای تقویت روابط با ترکمنستان در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، نفت، گاز و برق، کشاورزی، گردشگری و هماهنگی درباره مبارزه با تروریسم و تندروی تأکید کرد و سیاست‌های عشق آباد را "سیاست‌هایی بی‌طرفانه و براساس احترام به اصل حسن همجواری" دانست.

وی مواضع ترکمنستان در قبال مسائل منطقه و موضعش نسبت به ائتلاف "نظامی اسلامی" عربستان را برای مبارزه با تروریسم ستود.

پادشاه عربستان همچنین در اظهاراتی خصمانه علیه ایران، از تهران خواست از "مداخله در امور کشورهای منطقه و حمایت از شبه‌نظامیان و احزاب مسلح" دست بردارد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز بر تمایل کشور خود به تقویت همکاری میان دو کشور و حمایت از تلاش‌های هدفمند برای تحقق صلح و امنیت در منطقه و جهان تأکید کرد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------