آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

عربستان معتقد است جنگ منطقه ای با ایران کلید خورده است / ملک سلمان گاهی اوقات دچار فراموشی می شود



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی, روابط  ایران  وعربستان


گفتگوی سرکیس النعوم با مقام ارشد امریکایی:
عربستان معتقد است جنگ منطقه ای با ایران کلید خورده است / ملک سلمان گاهی اوقات دچار فراموشی می شود

در مورد مساله صلح و منطقه، آمريكا بايد به نحوي با ايران به گفتگو بنشيند، و هر دو در مورد مسائل بحث برانگيز منطقه اي گفتگو کنند. ايران حاضر به مذاکره در مورد مناقشه فلسطين و اسرائيل نیست. ايران با اسرائيل صلح نخواهد كرد اما به آن حمله نخواهد كرد مگر اينكه این رژیم خود به تهران حمله کند.

 سركيس النعوم در روزنامه النهار نوشت: یک مقام سابق و ارشد دولت آمريكا در مورد اسرائيل مي گويد: «تل آویو مي خواهد كمك هاي سالانه آمريكا به خود را به پنج ميليارد دلار افزايش دهد. براي تحقق این هدف، نتانياهو سعي در جلوگیری از انعقاد قرارداد تحویل جنگنده های پيشرفته به كويت (F18 و براي قطر F15) در كنگره شود. اين عادت هميشگی اسرائيل است. به هر حال صلحي در كار نيست. درست است كه جنگ داخلي سوريه و همچنين "داعش" و تروريست ها، براي تل آویو آرامش بخش نيستند و "حزب الله" با موشك و ذخايرش اسرائيل را نگران كرده، اما این دولت همچنان از خود مطمئن است.»

به گزارش انتخاب ، سرکيس النعوم در ادامه به نقل از این مقام امریکایی می گويد ديگر چشم اندازي براي صلح وجود ندارد. دولت خودگران فلسطين ناتوان است و قدرتي ندارد. و "حماس" به دلايل بسيار از جمله رابطه اش با " اخوان المسلمين" و به خاطر تحولات در منطقه، فلج شده است. "فتح" ناتوان شده و سازمان هاي اسلامي فلسطيني در حال حاضر در اردوگاه هاي لبنان و اردن و سينا فعاليت دارند.

النعوم مي افزاید: معتقدم که در مورد مساله صلح و منطقه، آمريكا بايد به نحوي با ايران به گفتگو بنشيند، و هر دو در مورد مسائل بحث برانگيز منطقه اي گفتگو کنند. ايران حاضر به مذاکره در مورد مناقشه فلسطين و اسرائيل نیست. ايران با اسرائيل صلح نخواهد كرد اما به آن حمله نخواهد كرد مگر اينكه این رژیم خود به تهران حمله کند.

النعوم در ادامه به نقل از یک مقام امریکایی که از او در مورد آخرین وضعیت سلامتی ملک سلمان پرسیده می نویسد: وضعیت سلمان نقل محافل دیپلماتیک است و برخی می گویند او گاهی اوقات دچار فراموشی می شود، البته برخی دیگر این مسئله را رد کرده و می گویند و اوضاعش عالی است.

سركيس النعوم از مقام ارشد آمریکایی در مورد تصمیم عربستان سعودي برای قطع کمک سه ميلياردي به ارتش لبنان مي پرسد و او می گوید: سعودی معتقد است با ایران در منطقه درگیر یک جنگ است و این مسئله کلید خورده است. عربستان، ايران را تهديدي جدي مي داند. سعودی از متحدان خود در لبنان مي خواهد که نا با حرف و کلام، بلکه در عمل با تهران مقابله کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------