آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

یادداشت تد کروز، کاندیدای انصرافی انتخابات آمریکا



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای سیاست  خارجی, تد  کروز


یادداشت تد کروز، کاندیدای انصرافی انتخابات آمریکا:
اگر چشمی برای دیدن داشته باشید، هدف ایران مشخص است؛ اول حمله اتمی به اسرائیل و سپس به آمریکا / نمی توانیم تصاویر دریانوردان دربند آمریکایی را فراموش کنیم

من در قدم اول قصد دارم این هفته و در ماه های آینده با همکارانم در کنگره اقداماتی را صورت دهیم تا مطمئن شویم شکست رئیس جمهور اوباما در اختصاص بودجه کافی برای برنامه دفاع موشکی اسرائیل را برطرف کنیم.

تد کروز، کدیدای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نیویورک تایمز نوشت: روز دوشنبه معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد جمهوری اسلامی موشک بالستیک دیگری را با موفقیت آزمایش کرده – این بار سلاح میان برد با دقت بالایی آزمایش شده که طبق گزارشات 2000 کیلومتر برد داشته و میزان دقت آن بر اساس ادعای ایرانی ها "بدون خطا" است. اگر این اظهارات واقعیت داشته باشد، تمام خاورمیانه از جمله اسرائیل در تیررس موشک های ایران قرار دارند.

به گزارش انتخاب ؛ کروز در ادامه آورده است: هدف ایرانی ها برای هر کسی که چشمی برای دیدن داشته باشد روشن و آشکار است. ایران به پیشروی مصمم خود برای نه فقط دستیابی به سلاح هسته ای، که همچنین ابزار پرتاب آن ادامه می دهند، تا اول علیه اسرائیل و پس از آن علیه آمریکا از آن استفاده کند.

اگر از حق نگذریم، ایران درباره ادامه خصومت ها نسبت به آمریکا و اسرائیل کاملا صریح و بی پرده بوده است. ایران از زمان انعقاد توافق هسته ای دست کم چهار موشک بالستیک را آزمایش کرده ، و سراغ خریدهای نظامی تازه رفته و بالاخره توانست به سامانه موشکی روسی اس 300 دست پیدا کند.

چه کسی می تواند تصاویر ناراحت کننده دریانوردان آمریکایی را فراموش کند که  سلاح هایی روی سرشان گرفته شده بود و دربرابر سپاه ایران زانو زدند، را فراموش کند؟

سیاست ایرانی ها به اعتراف خودشان تغییری نکرده. این سیاست همان است که الهام بخش به انقلاب 1979 و همچنین به گروگان گرفتن 52 آمریکایی برای 444 روز شد. و در دهه های بعد نیز حملات مرگباری علیه آمریکای ها و اسرائیلی ها از بوینس آیرس تا بیروت و تا بغداد ترتیب داد. تنها چیزی که در حال تغییر است میزان بالقوه این خشونت ها است، چنان که آن ها به دنبال جایگزینی بمب های کنار جاده ای با مخرب ترین سلاح های روی کره زمین و ابزار شلیک آن هستند.

کار معقولی که اکنون می توان انجام داد، روبرو شدن با واقعیت و انجام هر اقدامی است که ساختارهای خود و متحدانمان را تقویت کنیم.

من در قدم اول قصد دارم این هفته و در ماه های آینده با همکارانم در کنگره اقداماتی را صورت دهیم تا مطمئن شویم شکست رئیس جمهور اوباما در اختصاص بودجه کافی  برای برنامه دفاع موشکی اسرائیل را برطرف کنیم. شگفت آور آنکه حتی پس از اعتراف به آنکه توافق هسته ای با ایران اسرائیل را با خطرات بیشتری مواجه می کند، و اطمینان دادن از افزایش حمایت از اسرائیل، اوباما حتی یک دلار هم برای ساخت فلاخن داوود یا سامانه دفاع موشکی پیکان 3 پیدا نکرد، که به طور مشترک توسط آمریکا و اسرائیل تولید می شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------