آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اوباما دست از تلاش برای دسترسی ایران به دلار آمریکا برنمی دارد



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,اوباما

واشنگتن فری بیکن:
اوباما دست از تلاش برای دسترسی ایران به دلار آمریکا برنمی دارد / نامه تهدیدآمیز سناتورهای جمهوریخواه به وزارت خزانه داری در مورد تهران

بنا بر نامه ای که روز پنج شنبه از سوی سناتور مارک روبیو و کارک کیرک به وزارت خزانه داری ارسال شد، سناتورهای ارشد تهدید کرده اند تا وقتی دولت آمریکا به وعده خود برای ایجاد امکان دسترسی ایران به دلارهای آمریکا از طریق سیستم مالی بین المللی پایان ندهد، هر اقدامی در ارتباط با نامزدهای وزارت خزانه داری را متوقف کنند.

 واشنگتن فری بیکن به نقل از منابع خود نوشت: دولت آمریکا تلاش خود برای کمک به دسترسی ایران به دلار آمریکا را همچنان ادامه می دهد.

به گزارش  انتخاب ؛ این نشریه آنلاین در ادامه آورده است: بنا بر نامه ای که روز پنج شنبه از سوی سناتور مارک روبیو و کارک کیرک به وزارت خزانه داری ارسال شد، سناتورهای ارشد تهدید کرده اند تا وقتی دولت آمریکا به وعده خود برای ایجاد امکان دسترسی ایران به دلارهای آمریکا از طریق سیستم مالی بین المللی پایان ندهد، هر اقدامی در ارتباط با نامزدهای وزارت خزانه داری را متوقف کنند.

امکان دسترسی ایران به دلارهای آمریکا باعث ایجاد تنش میان کنگره و دولت اوباما شده، که در زمان مذاکره با ایران تعهد داده بود چنین اقدامی انجام نشود.

با این وجود، مسئولان ارشد دولت آمریکا از جمله وزیرخارجه جان کری در اظهارات عمومی خود تلاش کرده اند اروپایی ها برای شروع دوباره تجارت با ایران مطابق با توافق جامع هسته ای سال گذشته ترغیب کنند.

کری هفته گذشته در لندن گفت: « ما می خواهیم این را روشن کنیم که تجارت قانونی با ایران، که در توافق هم به روشنی آمده، برای بانک ها هیچ مانعی ندارد».

به گفته اعضای ارشد کنگره، دولت اوباما تا کنون از پاسخ درباره چگونگی ایجاد راه های غیرمستقیم دسترسی ایران به دلار آمریکا طفره رفته است.

به گفته این منابع، دولت آمریکا به کنگره اطمینان داده امکان دسترسی مستقیم ایران به سیستم مالی آمریکا را نخواهد داد. اما روش های غیرمستقیمی که ایران از طریق بانک های بین المللی به دلار آمریکا دسترسی پیدا می کند را اظهار نکرد.

قانون گذاران آمریکایی دولت این کشور را متهم می کنند که قصد دارد کنگره و مردم آمریکا را درباره مفاد توافق هسته ای گمراه کند.

سناتور روبیو و کیرک پیشتر در ماه مارس از وزارت خزانه داری خواستار تضمین محکمی از سوی مسئولان آمریکا در جلوگیری از امکان دسترسی ایران به دلار آمریکا شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در 11 مارس در پاسخ به درخواست کیرک و روبیو از ارائه جزئیات دقیق در مورد تلاش برای کمک به دسترسی ایران به دلار آمریکا از طریق معاملات خارجی بیرون از سیستم مالی آمریکا خود داری کردند.

فری بیکن در ماه گذشته داد، دولت اوباما به کنگره تضمین داد ایران امکان دسترسی به دلار یا بازارهای مالی آمریکا را نخواهد یافت.

به نظر می رسد این موضع در هفته های اخیر تغییر کرده، و باغث دلواپسی نمایندگانی مانند روبیو و کیرک شده است.

این سناتورها دولت آمریکا را متهم می کنند امتیازاتی بیشتر از آنچه در توافق آمده به ایران می دهند تا به پیشرفت اقتصاد آن کمک کنند.

دولت رو به پایان اوباما در حال ایجاد کمپینی برای ترغیب سرمایه گذاران برای ورود دوباره به بازار ایران است.

کمیته بانکی سنا دو جلسه استماع در هفته آینده برقرار می کند، و به نقل از منابع مطلع این مسئله موضوع اصلی این جلسه خواهد بود.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------