آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی:افزایش روابط سیاسی دو کشور در زمینه مبارزه با ترورسیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, روحانی

رئیس جمهور گفت: با توجه به اهمیت ثبات و امنیت منطقه به خصوص افغانستان، عراق‌، سوریه و ... تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از ترورسیم روابط دو کشور در زمینه سیاسی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور هند عنوان کرد:  این سفر در شرایط پسا برجام انجام شده و فرصت گسترش روابط بیش از گذشته مهیا است.

روحانی گفت: روابط دو کشور می‌تواند گسترده‌تر باشد و مسئولان به این نقطه رسیده‌اند که این روابط را عمق بدهند. وقتی بحث روابط است از کشور ایران و کشورهای منطقه با پانصد میلیون جمعیت و هند با بیش از یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت را در بر می‌گیرد. ایران و هند به خاطر معادن مختلف ثروتمند هستند.

وی افزود: با سرمایه گذاری هندوستان در بندر چابهار، این شهر به نماد همکاری بین ایران و هندوستان تبدیل خواهد شد. چابهار به عنوان دالان ترانزیتی بین شمال و جنوب خواهد بود و می‌تواند بین زاهدان و سرخس و شرق اروپا ارتباط برقرار کند.

رئیس جمهور تاکید کرد با توجه به نقش بانک‌ها در روابط اقتصادی دو کشور امروز مباحث مهمی در این زمینه مطرح شد و امیدواریم در آینده تسهیلات بانکی شرایط برای رابطه بهتر اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

وی افزود: با توجه به پیشرفت هندوستان در تکنولوژی‌های نو مثل بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی امروز تصمیم گرفتیم روابط دو کشور در زمینه فن‌آوری‌های نو، پارک‌های انرژی و دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

روحانی تاکید کرد: با توجه به علاقه دو کشور به زبان کشورهای دیگر و وجود کرسی‌های زبان فارسی در ایران و هندوستان، تصمیم گرفتیم روابط دو کشور در زمینه تورسیم افزایش پیدا کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت ثبات و امنیت منطقه به خصوص افغانستان، عراق‌، سوریه و ... تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از ترورسیم روابط دو کشور در زمینه سیاسی افزایش یابد. بار دیگر به رئیس جمهور هند برای سفر به ایران خوش‌آمد می‌گویم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------