آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مخالفت دولت اوباما با تحریم های جدید علیه ایران



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , اوباما

مقام های دولت آمریکا روز چهارشنبه در جلسه استماع مجلس نمایندگان این کشور تاکید کردند که با تحریم های جدید علیه ایران در صورت مخدوش شدن توافق هسته ای ، مخالفت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا  ، رویترز گزارش داد، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه میزبان جلسه ای با حضور چند مقام دولت آمریکا برای بررسی اجرای برجام بود.

در این جلسه که از ساعت 10 صبح به وقت واشنگتن آغاز شد «استفان مال» هماهنگ کننده اصلی وزارت خارجه آمریکا در اجرای برجام، «توماس کانتریمن» از اداره امنیت بین الملل و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه آمریکا و «آدام زوبین» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی حضور داشتند.

زوبین در این جلسه گفت: اگر بنا باشد که قوانین جدید ،از طریق از میان برداشتن تعهداتی که ما داده ایم ، توافق هسته ای را مخدوش کند ، این یک مشکل خواهد بود.

وی افزود: بطور حتم متحدان ما در سراسر جهان ، پس گرفتن بخش زیادی از تخفیف تحریم ها را سوء نیت ما محسوب می کنند.

زوبین همچنین گفت که کشورش برنامه‌ای برای آزاد کردن مبادلات چرخه دلار برای ایران ندارد.
وی افزود: ما درباره ماهیت تهدیدهای غیرهسته‌ای ایران آگاهی داریم و به این تهدیدها با گستره ای از ابزارهایی که در دسترس خود داریم از جمله اجرای تحریم‌های قبلی و قرار دادن افراد و گروه‌های جدید در فهرست تحریم‌ها ، پاسخ خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا ، «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در جلسه استماع روز چهارشنبه در خصوص توافق هسته ای (برجام) بار دیگر از سیاست های دولت آمریکا در این زمینه انتقاد کرد.

رویس گفت: هفته گذشته یکی از فرماندهان نظامی ایران گفت ایران می تواند اسراییل را در کمتر از هشت دقیقه از روی نقشه محو کند. به یاد داشته باشید که این همان ایرانی است که جان کری تبلیغش را می کند که درهای آن برای داد و ستد تجاری گشوده است.
رویس مدعی شد: در چهار ماهی که از اجرای توافق هسته ای گذشته است ، ایران به برنامه موشکی خود و به نقض حقوق بشر ادامه داده است.

وی گفت: اصلا متعجب نمی شوم که ایران ممکن است به مفاد توافقنامه هسته ای عمل کند زیرا نقص اصلی این توافق همانطور که گفته بودیم مدت انقضای آن است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مساله تعجب آور این است که دولت اوباما تا چه حد برای کنار آمدن با ایران تلاش می کند و پاسخی هم به آزمایش های موشکی ایران نداده است.


رویس افزود: دولت اوباما گفته بود که تحریم های مربوط به تروریسم ، نقض حقوق بشر و موشک های بالستیک بطور کامل اجرا خواهد شد اما اکنون می گوید که تحریم های غیرهسته ای موجب مخدوش شدن توافق هسته ای می شود. سیاست کاخ سفید در قبال ایران به منزله راه رفتن بر لبه تیغ است.

بر اساس این گزارش ، هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در امر اجرای توافق هسته‌ای نیز در این جلسه ، یکی از بالاترین اولویت‌های دولت باراک اوباما را اجرای توافق توصیف کرد و افزود تا امروز توافق از سوی همه طرفین بطور کامل اجرا شده است.

وی اضافه کرد : ما این توانایی را برای خود حفظ کرده‌ایم که تحریم‌های تنبیهی را، در صورت تخلف ایران از تعهداتش در توافق، مجددا برقرار کنیم.

دستیار وزارت خارجه آمریکا در منع گسترش تسلیحاتی نیز در مورد رفتار ایران خارج از توافق هسته‌ای گفت «در حالی که تهدید ایران اتمی از طریق اجرای توافق منتفی شده، ما تشخیص می‌دهیم مانند هر توافق تسلیحاتی که توسط هر یک از دولت‌های دیگر مذاکره شده، یک توافق اتمی طیف گسترده رفتار طرف را عوض نمی‌کند و همانطور که رئیس و عضو ارشد کمیته هر دو تاکید کردند، با سوء رفتار جدی ایران باید مقابله کرد.»

توماس کانتریمن در ادامه با بیان این که وظیفه دفتر او رسیدگی به فعالیت‌های موشکی و تسلیحاتی ایران است که از طریق اعمال تحریم‌ها با همکاری وزارت خزانه داری برای مهار آن عمل کند، گفت «ما بویژه برای بازداری و کند کردن و شدیدا پرهزینه کردن برنامه موشکی ایران، می‌توانیم از طریق اعمال رژیم کنترل استراتژیک سخت تجاری علیه ایران است.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که اعضای مجلس نمایندگان و سنا آمریکا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر ، در تدارک تحریم های جدید علیه این کشور هستند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------