آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تصویب لایحه منع خرید آب سنگین ایران در مجلس نمایندگان آمریکا



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی,خرید آب سنگین از ایران

این رأی گیری چهارشنبه شب درباره اصلاحیه لایحه بودجه وزارت انرژی صورت گرفت و با 251 رای موافق و 168 رای مخالف تصویب شد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه دولت را از خرید آب سنگین از ایران در آینده منع کرد.

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از ای بی سی نیوز، رأی گیری درباره اصلاحیه لایحه بودجه وزارت انرژی با 251 رای موافق و 168 رأی مخالف تصویب شد.

 این رأی گیری چهارشنبه شب درباره اصلاحیه لایحه بودجه وزارت انرژی صورت گرفت و با 251 رای موافق و 168 رای مخالف تصویب شد.

دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته توافقی به ارزش هشت میلیون و ششصد هزار دلار را برای خرید سی و دو تن آب سنگین از ایران تکمیل کرد. این لایحه بر آن توافق تاثیری ندارد ولی مانع از خرید آب سنگین در سال آینده می شود.

با این حال، کاخ سفید قول داده است این ممنوعیت را وتو کند. بنابراین، این پیشنهاد ممکن است در زمان مذاکرات قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنا حذف شود.

فروش آب سنگین به ایران کمک می کند به مفاد توافق مهم سال گذشته عمل کند که بر اساس آن، ایران موافقت کرد در ازای برخورداری از میلیاردها دلار کاهش تحریم ها، برنامه هسته ای خود را محدود کند.

آب سنگین که از یک ایزوتوپ هیدروژن تشکیل می شود ، عنصری مهم برای نوعی از رآکتور هسته ای است. آب سنگین ، کاربردهای تحقیقاتی و پزشکی دارد ولی از آن می توان برای تولید پلوتونیوم با درجه تسلیحاتی نیز استفاده کرد. بر اساس توافق هسته ای، ایران اجازه دارد از آب سنگین در رآکتور هسته ای تعدیل شده اش در اراک استفاده کند.

در عین حال، ایران باید تولید اضافه آب سنگین و اورانیوم غنی شده را در بازارهای بین المللی بفروشد. اکنون آمریکا قصدی برای خرید مجدد آب سنگین از ایران ندارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------