آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

شروع مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا/ آماده شدن حماس برای جنگ با اسرائیل



 کیوسک بین المللی

کمک ناخواسته رسانه های عراقی به داعش، آماده شدن حماس برای جنگ با اسرائیل، ازسرگیری مذکرات دوجانبه ایران و آمریکا برای رفع موانع و مشکلات پیش روی برجام، قرار گرفتن روسیه در میان ده تهدید امنیت ملی آلمان و تکذیب آن توسط مقامات آلمانی و همچنین ازسرگیری ساخت پلوتونیوم توسط کره شمالی از جمله مهم ترین رویدادها، اخبار و تحلیل هایی است که امروز مورد توجه رسانه ها و مطبوعات بین المللی قرار گرفتند.

به گزارش «تابناک»، کمک رسانه های عراقی به داعش موضوعی است که پایگاه خبری «ورلد واچ مانیتور» به آن پرداخته است. در این مطلب آمده است: «رسانه های عراقی ناخواسته با ترویج خشونت و وحشی گری داعش به این گروه تروریستی کمک می کنند». در همین زمینه، علی السرایی، سردبیر خانه رسانه های عراقی (سازمانی که بر عملکرد رسانه های خبری عراق نظارت می کند) در گفت وگو با المانیتور می گوید: «محصولات رسانه ای داعش چالشی جدید و جدی برای رسانه های عراقی هستند. آن ها باید زبان و راهبرد تازه ای در مواجهه با تبلیغات داعش و دستگاه رسانه ای بزرگ آن ایجاد کنند». تاوان عثمان، رئیس گروه رسانه ای نالیا در گفت و گو با المانیتور می گوید: «ما تصاویر فیلم های پرخشونت داعش را منتشر نکردیم، زیرا واضح است که آن ها به قصد جنگ روانی تولید شده اند. ما در وضعیت جنگ با داعش هستیم. اگر چنین فیلم هایی را منتشر کنیم، به داعش کمک کرده ایم به اهداف سیاسی و روانی خود دست پیدا کند».
 
«فارن پالیسی» نیز در مطلبی به آماده شدن حماس برای جنگ با اسرائیل اشاره کرده و معتقد است، نشانه هایی وجود دارد که می توان بنا بر آن ها گفت که حماس در حال آماده سازی خود برای جنگ با رژیم اسرائیل است. فارن پالیسی نوشت: «تنش ها یک بار دیگر در نوار غزه بالا گرفته است. در 18 آوریل یک حمله انتحاری در بیت المقدس علیه نیروهای اسرائیلی توسط حماس صورت گرفت. این در حالی است که اولین حمله از این نوع حملات ده سال پیش و در جریان انتفاضه دوم رخ داده بود. مدت کوتاهی بعد از این حادثه، نیروهای امنیتی اسرائیل یک تونل عریض و عمیق را در نوار غزه به سمت اسرائیل کشف کردند؛ تونل هایی که حماس برای پنهان کردن تجهیزات خود و انتقال نیروهایش حفر کرده است تا در صورت وقوع جنگ از آن ها استفاده کند؛ این ها موضوعاتی است که مقامات اسرائیلی را از حملات احتمالی حماس دچار ترس کرده است».
 
مشکلات و موانع پیش روی توافق هسته ای و به ویژه نگرانی های ایران درباره آن باعث شد تا روزنامه «العربیه» وابسته به عربستان سعودی به نقل از یک روزنامه نگار ایرانی، مدعی شود که ایران و آمریکا به زودی مذاکرات دوجانبه ای را برای رفع این موانع آغاز خواهند کرد. بر اساس این گزارش، «کاملیا انتخابی‌فرد» روزنامه نگار ایرانی که مذاکرات ادواری هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را پوشش می‌داده و اینک در آمریکا ساکن است، مدعی شد به دلیل مناسب نبودن اوضاع و قابل قبول نبودن وضعیت بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی به ویژه آمریکا، احتمال دارد ایران و آمریکا دوباره مذاکراتی را انجام دهند.

در نهایت باید به ادعای یک مقام آمریکایی اشاره کرد که گفته است، کره شمالی تولید سوخت پلوتونیم را از سرگرفته است. مسأله ای که نشان می دهد، پیونگ یانگ قصد ندارد برنامه تسلیحات هسته ای خود را متوقف کند. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری «رویترز» گفته است، تلاش جدید کره شمالی برای بازفرآوری پلوتونیم این کشور مایه نگرانی واشنگتن است. او گفت: « آنها سوخت مصرف شده راکتور 5 مگاواتی یونگ بیون را دریافت و آن را سرد و بعد آن را وارد تأسیسات بازفرآوری می کنند؛ جایی که پلوتونیم لازم برای آزمایش های هسته ای قبلی خود را از آنجا به دست آوردند».

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------