آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

موگرینی: برجام همه اختلافات ما را از بین نبرده است /ایران یک بازیگر در تحولات منطقه‌ای است



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق‌ برجام به این معنی نیست که همه اختلاف‌های ما با ایران یک شبه از بین رفته است.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا متن اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کمیته یهودیان آمریکا را منتشر کرد.


فدریکا موگرینی در آغاز اظهارات خود با اشاره به این‌که پیش‌تر از وی افرادی مثل اسحاق رابین، شیمون پرز و بسیاری از روسای جمهوری آمریکا در کمیته سخنرانی کردند گفت: برای او افتخار بزرگی است که برای سخنرانی به این کمیته دعوت شده است.


موگرینی افزود: امروز نخستین روز رمضان است. مطمئن هستم که شما اجازه می‌دهید که من امروز بهترین آرزوها را برای دوستان مسلمان‌مان داشته باشم چون تنها چیزی که ما اروپایی‌ها از تاریخ طولانی خود آموختیم و یا این‌که باید آموخته باشیم این است که ادیان باید متحدکننده مردم باشند و وقتی که این‌گونه نباشد همه ما دچار دردسر می‌شویم.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش‌هایی از اظهارات خود درباره ایران گفت: من می‌دانم که دیدگاه‌های متفاوتی درباره توافقی وجود دارد که ما سال گذشته آن را با ایران به دست آوردیم اما می‌خواهم با صداقت بگویم که نظرم درباره دستاوردی که در وین داشتیم چیست. یک سال پیش ما هیچ راهی در اختیار نداشتیم که اطمینان یابیم ایران از تسلیحات هسته‌ای دور خواهد ماند، اما امروز جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه هسته‌ای ایران را به دقت زیر نظر دارند.


وی ادامه داد: من ریاست جلسات متعدد با وزرا را برعهده دارم، یعنی جایی که ما اطمینان می‌یابیم توافق‌نامه به درستی اجرا می‌شود. تا زمانی که این‌گونه است، ایران هیچ راهی برای تولید سلاح اتمی ندارد و این باعث می‌شود که منطقه و دنیا مکانی امن‌تر باشند. این باعث می‌شود که اسرائیل مکانی امن‌تر باشد.


رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: تحریم‌هایی که اروپا و آمریکا روی ایران اعمال کردند به برنامه هسته‌ای ایران مربوط می‌شد. تحریم‌ها هرگز به خودی خود یک سیاست نیستند. آنها در خدمت یک هدف هستند. وقتی که ما به هدف‌مان رسیدیم، تحریم‌های خودمان را برداشتیم. در یک جامعه بین‌المللی مبتنی بر قوانین، این مسئله به اعتبار مربوط می‌شود. می‌دانم که بعضی از شما درباره نفوذ تهران در منطقه نگران هستید. بله! ایران یک بازیگر در تحولات منطقه‌ای است. این مسئله به علل تاریخی و جغرافیایی صحت دارد و شما نمی‌توانید هیچ یک از این دو را تغییر دهید.


بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، موگرینی در ادامه مدعی شد: موضوع اصلی این است که ایران چه نفوذی را اعمال می‌کند. ایران می‌تواند همکاری و یا تقابل را انتخاب کند. این کشور باید انتخاب کند که آیا به تهدید کردن کشور اسرائیل و یا انکار کردن آن ادامه می‌دهد یا این‌که مسئولانه به سمت نظم منطقه‌ای مبتنی بر همکاری بیش‌تر، حرکت کند. به اعتقاد من، مردم ایران علاقمند به انتخاب همکاری هستند - ما در تک تک دیدارها با سران ایران این موضوع را برای آنها تبیین می‌کنیم.


این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برجام به این معنی نیست که همه اختلافات ما با ایران یک شبه از بین رفته است یا به این معنی نیست که این اختلافات به زودی از بین خواهند رفت. بلکه برعکس، چیزهای زیادی وجود دارند که ما می‌دانیم درباره‌شان اختلاف‌نظر داریم. ما هم‌چنان به نظارت بر اجرای کامل توافق‌، ادامه خواهیم داد. همان‌طور که شما می‌دانید، اروپا همچنان با اسرائیل در زمینه امنیت آن و امنیت منطقه‌ای همکاری خواهد کرد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------