آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آلمان یک شهروند ایرانی را بازداشت کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تجهیزات موشکی


اخبار سیاست خارجی - آلمان شهروند ایرانی را با ادعای ارسال تجهیزات موشکی بازداشت کرد

دادستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر مدعی شده است که دکتر "علی رضا، ب" به اتهام ارسال تجهیزات قابل استفاده در برنامه موشکی به ارزش 230 هزار یورو (315 هزار دلار) در فاصله سال های 2011 تا 2013 میلادی بازداشت شده است.

  پلیس آلمان یک شهروند ایرانی – آلمانی مقیم این کشور را به ظن ارسال تجهیزات مورد استفاده در برنامه موشکی بازداشت کرده است.

به گزارش "تدبیر" به نقل از "آسوشیتدپرس"، دادستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر مدعی شده است که دکتر "علی رضا، ب" به اتهام ارسال تجهیزات قابل استفاده در برنامه موشکی به ارزش 230 هزار یورو (315 هزار دلار) در فاصله سال های 2011 تا 2013 میلادی بازداشت شده است.

دادستانی آلمان اعلام کرده که طبق مقررات قضایی و حفظ حریم خصوصی نام خانوادگی این متهم را منتشر نکرده است. این فرد بازداشت شده ایرانی متهم شده که تجهیزاتی را به ایران ارسال کرده که مورد استفاده دوگانه نظامی و غیر نظامی قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به پمپ های تخلیه اشاره کرد. دادستانی آلمان هم چنین افزوده است که این تجهیزات ساخته کارخانه های آلمانی و شرکت های سایر کشورها بوده اند.

دادستانی آلمان این مظنون ایرانی را متهم کرده که از طریق شرکتی "در یکی از کشورهای همسایه عربی کشور ایران" این تجهیزات را به آن کشور ارسال کرده است چرا که محدودیت اعمال شده ناشی از تحریم ها اجازه ارسال مستقیم را به او نداده بود.

"علی رضا، ب" روز سه شنبه در "بن" آلمان بازداشت. دستگاه قضایی آلمان اعلام کرده که بازجویی از این فرد ادامه دارد.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------