آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ناگفته ها از سکوت در برابر حمله شیمیایی داعش تا اعتراض‌ها به رفتار سفیر عربستان



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,جنگ داعش و جبهه النصره

سکوت در برابر حملات شیمایی داعش، اعتراض عراقی‌ها به رفتار سفیر عربستان، تصمیم ترکیه برای جنگ داعش و جبهه النصره، جواب رد وزرای عراقی به حیدر العبادی و رد نقض حقوق بشر در فلوجه از سوی سفیر امریکا از جمله ناگفته‌های این هفته دیپلماسی ایرانی هستند.

دیپلماسی ایرانی -  "ناگفته های هفته از زبان دیپلماسی ایرانی" نام مجموعه ای است که هر آخرهفته منتشر می شود. در این مجموعه اخباری که عموما در مقاله ها، یادداشت ها، منابع خبری، روزنامه ها و پایگاه های خبری جهان منتشر می شوند و از چشم بسیاری از خبرگزاری ها و منابع خبری دور می مانند، استخراج شده و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد:
 
تغییر امیر عبداللهیان، به زودی
منابع آگاه به دیپلماسی ایرانی گفتند که تغییر امیرعبداللهیان جدی است و وی به زودی به عمان به عنوان سفیر اعزام می شود.

به گفته این منابع اعلام تغییر وی اگر چه با تاخیر انجام می شود اما قطعی است و حتی جانشین وی نیز انتخاب شده است. این منابع نامی از جانشین وی به میان نیاورد.
 
ترکیه درصدد اعلام جنگ با داعش و جبهه النصره
شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که دولت ترکیه به این باور رسیده است که داعش و جبهه النصره دیگر سودی برای آن ندارند و درصدد است علیه آنها اعلام جنگ کند.

یک منبع دیپلماتیک ترکی ضمن تایید این خبر به اسکای نیوز گفت که حتی احتمال آن وجود دارد که ارتش ترکیه برای مبارزه با این شبکه های تروریستی وارد خاک سوریه شود.

به گفته این منبع ورود نظامی به خاک سوریه می تواند از دو جانبه برای ارتش ترکیه مفید باشد از یک سو گروه های کرد سوری را سرکوب می کند و از سوی دیگر به جنگ با تروریسم می رود و گروه های تروریستی بنیادگرا را نابود می کند.

جواب رد وزرای نفت و حمل و نقل عراق به حیدر العبادی
عادل عبدالمهدی، وزیر نفت و بیان جبر الزبیدی، وزیر حمل و نقل دولت قبلی حیدر العبادی به درخواست وی برای بازگشت به دولت جواب رد داده اند.

به گزارش شبکه خبری الفرات آنها به اطلاع حیدر العبادی، نخست وزیر عراق رسانده اند تمایلی برای بازگشت به سمت های خود ندارند و بهتر است او افراد دیگری را به جای آنها در این سمت ها انتخاب کند. آنها همچنین از عبادی خواسته اند هر چه سریع تر دولت جدید را به مجلس معرفی کند.

 جنجال های دروغین شبکه های عربی علیه نیروهای داوطلب مردمی
در حالی که نیروهای داوطلب مردمی عراق وارد شهر فلوجه نشده اند، شبکه های عربی العربیه، اسکای نیوز و الجزیره با اهداف طایفه ای و تشدید تنش های شیعه – سنی در عراق به دروغ اخباری را علیه نیروهای داوطلب مردمی منتشر کرده اند و ادعا کرده اند که این نیروها در جریان آزادسازی شهر فلوجه اقدام به شکنجه افراد غیر نظامی کرده اند.

در همین رابطه شبکه سومریه نیوز گزارش داد که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق شکوایه ای را تهیه کرده است و قصد دارد از حامیان این شبکه ها به سازمان ملل شکایت کند.
 
اعتراض ها به رفتارهای سفیر عربستان در عراق
اظهارات مغرضانه سفیر عربستان در عراق و جنجال سازی های بی موردی که او علیه نیروهای داوطلب مردمی و برخی مقامات عراقی به وجود آورده است سبب شده تا بسیاری از مقامات عراقی نسبت به رفتارهای او معترض شوند.

به گزارش سی ان ان برخی نمایندگان مجلس عراق از وزارت امور خارجه این کشور خواسته اند در اعتراض به رفتارها و کارهای مغرضانه ثامر السبهان، سفیر عربستان در عراق او را از بغداد اخراج کنند.

مقامات عراقی می گویند که ثبهان در امور داخلی عراق دخالت می کند، برخی گروه های سیاسی را با اهداف طایفه ای علیه گروه های سیاسی دیگر تحریک می کند و توطئه هایی را علیه دولت عراق تدارک دیده است.

 سکوت خبری حملات شیمیایی داعش در عراق
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد در حالی که داعش در شهرهای اطراف موصل، الانبار، فلوجه و برخی مناطق نزدیک به کردستان از سلاح های شیمیایی استفاده می کند، مجامع جهانی نسبت به این کارهای آن سکوت اختیار کرده اند.

سی ان ان در گزارشی تصویری کودکان، زنان و مردانی را نشان داد که به دلیل حملات موشکی داعش بیماری های پوستی و تنفسی گرفته اند اما مجامع جهانی در برابر آن سکوت اختیار کرده اند. سی ان ان در این گزارش می پرسد در حالی که فقط یک مورد از این حملات کافی بود تا در سوریه گزینه نظامی علیه بشار اسد مطرح شود، چرا در عراق کسی نسبت به استفاده داعش از این سلاح های وحشتناک اظهار نظر نمی کند؟
 
سربازان امریکایی با لباس کردها در سوریه می جنگند
شبکه خبری الجزیره گزارش داد با وجود اعتراض ترکیه سربازهای امریکایی حاضر در شمال سوریه با لباس سربازان کرد سوریه با تروریست ها و داعش می جنگند.

بنا به این گزارش امریکایی ها گفته اند این اقدام برای هماهنگی بیشتر با نیروهای کرد در مبارزه با داعش صورت گرفته است. ترکیه این موضوع را بهانه دانسته و آن را به ضرر اعتماد در روابط امریکا و ترکیه دانسته است.

 سفیر امریکا در عراق نقض حقوق بشر در فلوجه را رد کرد
استورات جونز، سفیر آمریکا در عراق، اعلام کرد که سندی وجود ندارد که تأکید کند در فلوجه، نقض حقوق بشر صورت گرفته است و نخست وزیر، حیدرالعبادی نسبت به حمایت از شهروندان، مصمم و پایبند است.

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، وی در گفت و گوی مطبوعاتی با خبرنگاران، همچنین گفت که کشورش به همراه عراق، برای تأسیس صندوقی جهت بازسازی مناطق آزاد شده، تأسیس خواهد کرد.

سفیر آمریکا در عراق، با بیان اینکه کشورهای دیگری نیز در این صندوق سهیم خواهند شد؛ افزود: این صندوق در تکریت برای اسکان دهها تن در این شهر موفق عمل کرد.

استورات جونز در بخش دیگری از سخنان خود درباره نیروهای الحشدالشعبی گفت که هیچ همکاری بین ما و نیروهای الحشدالشعبی وجود ندارد.

 او در این باره گفت: ارتباط مستقیمی با ارتش و نیروهای امنیتی عراق وجود دارد اما هیچ گونه همکاری مستقیمی با الحشدالشعبی نداریم.  ما به تلاش های الحشدالشعبی در مقابله با داعش احترام می گذاریم اما این نیروها باید تحت تسلط ارتش باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------