آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

میانجی گری روسیه میان ایران و رژیم صهیونیستی/ هشدار اوباما به حیدرالعبادی



 کیوسک بین المللی

حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان و اعتراف تلخ «بان کی مون»، میانجی گری روس‌ها میان تهران و تل‌اویو برای پیگیری پرونده 4 دیپلمات ایرانی، هشدار اوباما به العبادی، عذرخواهی امریکا از قطر  و وعده حماس به ادامه عملیات بر علیه اسرائیل در ماه رمضان از جمله مهم ترین رویدادها و خبرهی امروز بود که در رسانه های مختلف خارجی به آن ها پرداخته شد.

به گزارش «تابناک»، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت. او به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، بان کی مون گفت: «تلاش های عربستان سعودی برای حذف نام ائتلاف عربی در حمله به یمن از فهرست ناقضان حقوق کودک پس از تهدید شماری از کشورها به قطع بودجه مورد نیاز برای بسیاری از برنامه های سازمان ملل صورت گرفت. دبیر کل سازمان ملل افزود. اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است. ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد».

پس از مطرح شدن دوباره موضوع دیپلمات های ایرانی ربوده شده در لبنان تحلیل های زیادی توسط رسانه ها داخلی و خارجی صورت ارائه شد. در همین زمینه پایگاه لبنانی «النشره» در گزارشی با موضوع سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی پرداخت و نوشت: «محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، با قطعیت از زنده بودن 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در جنگ 1982 لبنان خبر داد. حسین دهقان، وزیر دفاع ایران نیز کمی پیش‌تر از وجود قرائنی بر حیات این اتباع مفقودالاثر کشورش گفت و رژیم اسرائیل را مسئول جان و سلامت آنان دانست. حال شنیده شده که روس‌ها در این زمینه کانال‌های ارتباطی با تهران و تل‌اویو برقرار کرده‌اند تا این مسأله به بحرانی‌تر شدن شرایط منطقه نینجامد».

 مسئله آزادسازی فلوجه و اختلاف میان بازیگران مختلف دخیل در آن موضوعی است که روزانه اکثر رسانه ها بدان می پردازند. در همین زمینه،  پایگاه آمریکایی «میدل ایست آنلاین» در مطلبی مدعی شد که اوباما با حیدرالعبادی در مورد فلوجه هشدا ر داد. در این مطلب آمده است: «اکنون درگیری های فلوجه با فرماندهی ایران و گروه های وابسته به آن روی زمین مدیریت می شود و تصاویر رهبران دینی ایران یعنی امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای در جبهه های مبارزه با داعش در کنار شعارهای ایرانی دیده می شود. ادامه این اوضاع بود که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را واداشت تا به حیدر العبادی هشدار بدهد و در یک کلام به او بگوید یا آمریکا را انتخاب کن یا گروه های وابسته به ایران. به دنبال این هشدار بود که پیشروی الحشد الشعبی به سمت فلوجه متوقف شد».

 توهین سربازان آمریکایی به پرچم قطر و عذرخواهی واشنگنتن از این کشور مسئله ای بود که رسانه های مختلفی بدان پرداختند. در همین زمینه، «سی ان ان» گزارش داد که «دانا شیل اسمیت» سفیر آمریکا در قطر از دولت قطر عذرخواهی کرد. وی در توئیتر خود نوشت: «از دولت قطر در این باره معذرت خواهی کردم و از فرماندهی نظامی نیروهای آمریکایی خواستم در این باره تحقق و اقدامات تادیبی را اتخاذ کند. اظهارات سفیر آمریکا در حالی است که وزارت امورخارجه قطر امروز با احضار دانا شیل از وی خواست در باره این نوار ویدیوئی توضیح دهد.سفیر آمریکا همچنین در تویتر خود نوشته است «مطمئن باشید که این سربازان خودشان را مسخره می کردند نه کشور قطر را».  این نوار ویدیوئی یک سرباز مرد و یک سرباز زن آمریکایی را کنار پرچم های آمریکا و قطر ایستاده و درحال اشاره به پرچم قطر و خندیدن، نشان می دهد.

در نهایت، عملیات شهادت طلبانه مبارزان فلسطینی در تل آویو موضوعی بود که رسانه ها توجه زیادی به آن نشان دادند. در همین زمینه، هفته نامه «نیوزویک» در مطلبی به نقل از مقامات حماس گفته است که حملات بر علیه اسرائیل در ماه رمضان به صورت غافلگیرکننده ای همچنان ادامه خواهد داشت و اسرائیل باید منتظر حملات شگفتی ساز حماس و نیروهای مقاومت باشد. «مایکل اورن» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل نیز با تایید این مطلب گفت که حماس ممکن است حملات خود در ماه رمضان را تشدید کند.
  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------