آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعای ساخت پایگاه نظامی ایران در مرز عراق و عربستان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,پایگاه نظامی ایران

روحانی مخالف ایران و حزب الله در مصاحبه با آژانس خبری AKI ایتالیا مدعی ساخت پایگاه های نظامی از سوی سپاه در مناطق مرزی عراق با عربستان و کویت شده است.

یک روحانی شیعه لبنانی ادعا کرده است ایران قصد ساخت چند پایگاه نظامی در مرز عراق و عربستان به منظور نفوذ احتمالی به داخل خاک عربستان را دارد.

به گزارش نامه  نیوز   به نقل از وب سایت " میدل ایست مانیتور" سید محمد علی حسینی روحانی شیعه لبنانی در مصاحبه با آژانس خبری "AKI" ایتالیا با ادعای این موضوع گفته است او از منابع موثقی که روابط ایران و عراق را از نزدیک دنبال می کنند اطلاع یافته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدد ساخت پایگاه هایی نظامی در مرز عراق و عربستان است.

بنا به ادعای این روحانی لبنانی ایران با ساخت این پایگاه های نظامی در صدد نفوذ به مناطق داخل عربستان است.

او همچنین مدعی ساخت پایگاه هایی مشابه در مرز عراق و کویت نیز شده است.

علی الحسینی که دبیر کل تشکلی موسوم به "شورای عربی- اسلامی " است در ادامه ادعاهای خود ، اظهارات وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه سردار قاسم سلیمانی تنها نقش یک مشاور نظامی برای جنگ با داعش برای دولت عراق را دارد، رد کرده و مدعی شد عملیات فلوجه به طور کامل تحت هدایت و فرماندهی نیروهای قدس سپاه پاسداران تحت فرماندهی سلیمانی انجام می شود که در آن نیروهایی از کشورهایی چون لبنان، افغانستان و بحرین حضور دارند.

او مدعی شد نفوذ ایران در عراق و عملیات های نظامی برای مقابله با داعش در عراق در چارچوب هدف و استراتژی بزرگ تر جمهوری اسلامی ایران به منظور نفوذ و دخالت در تمامی کشورهای عرب منطقه است.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که عملیات فلوجه با فرماندهی و تحت نظارت مستقیم حیدر العبادی نخست وزیر قانونی عراق در حال انجام بوده است و نیروهای ارتش عراق و برخی گروه های شبه نظامی شیعه با هماهنگی و در چارچوب یک فرماندهی واحد در این عملیات حضور دارند.

گفتنی است علی حسینی مواضعی به شدت ضد ایرانی و ضد حزب الله دارد و از این حیث مورد علاقه و توجه محافل خبری سعودی و برخی رسانه های غربی و اسراییلی است.

او همزمان در سال های گذشته تلاش کرده است با تشکیل یک گروه شبه نظامی به نام " مقاومت اسلامی عربی " نهادی موازی با حزب الله لبنان تشکیل داده و از نفوذ و محبوبیت حزب الله میان شیعیان لبنانی بکاهد.

او روابط نزدیکی با دولت عربستان سعودی دارد.

در سال 1390 برخی رسانه ها از دستگیری علی حسینی به اتهام جاسوسی برای اسراییل خبر دادند. بر اساس این گزارش ها او که خود را در نقش سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان جا می زده است، از سوی اطلاعت ارتش لبنان و با اتهام جاسوسی برای اسراییل دستگیر شده بود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------