آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اردوغان برای پوتین نامه نوشت/ واکنش وزارت خارجه آمریکا به فروش «بوئینگ» به ایران



کیوسک بین‌المللی

تیراندازی و گروگان گیری در تگزاس آمریکا، ارزیابی رئیس جمهور فرانسه از تهدیدات تروریستی در این کشور، تمایل ترکیه برای بهبود روابط با روسیه، فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران، پیشی گرفتن ترامپ از کلینتون در رقابت های انتخاباتی و ورود نیروهای نظامی آلمانی به سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، استمرار تهدیدات مسلحانه و همچنین تروریستی در مناطق مختلف جهان، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. شبکه خبری «راشا تودی» به تیراندازی و گروگان گیری در تگزاس آمریکا پرداخته است. پلیس آماریلو ایالت تگزاس، پیش از ظهر به وقت محلی بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه گزارش‌هایی مبنی بر حضور یک فرد مسلح در فروشگاه والمارت دریافت کرده که دست به گروگان‌گیری زده است. پلیس از ساکنان منطقه خواست که در اطراف محل حادثه حضور نیابند. ساعتی بعد، پلیس اعلام کرد که حادثه احتمالاً مربوط به خشونت‌های محل کار است و نمی‌تواند حادثه تروریستی تلقی شود. پلیس سرانجام اعلام کرد که با کشته شدن گروگان‌گیر، پایان این ماجرا را اعلام کرد. هیچ موردی به‌عنوان کشته یا زخمی گزارش نشده است.

خبرگزاری فرانسه اظهارات رئیس جمهور فرانسه را درباره اقدامات تروریستی اخیر در این کشور بازتاب داده و می نویسد پس از آنکه یک مرد با چاقو یک افسر پلیس فرانسه و همسرش را در خانه‌ای نزدیک پاریس به قتل رساند، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در سخنانی تأکید کرد: «فرانسه با تهدید بسیار بالایی از تروریسم روبه‌رو است». اولاند تصریح کرد: «این قتل، بی‌شک یک اقدام تروریستی بوده و فرانسه همچنان با سطح بسیار بالایی از تهدید تروریستی روبه‌رو شده است». مقامات فرانسه پیش از این از کشته شدن مردی خبر داده‌اند که پس از به قتل رساندن یک افسر پلیس در حومه پاریس، همسر و فرزندش را به گروگان گرفته بود. سخنگوی وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، این مرد در جریان عملیات پلیس در خانه‌ای در مگناویل در حومه پاریس کشته شد.

تمایل ترکیه برای بهبود روابط با روسیه، موضوعی است که روزنامه «صباح» به آن پرداخته است. به نوشته این روزنامه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین،‌ همتای روس خود،‌ روز ملی روسیه را که مصادف با 12 ژوئن است به وی تبریک گفته است. وی همچنین اعلام کرده که امیدوار است که روابط ترکیه و روسیه به وضعیت طبیعی خود برگشته و در سطح شایسته‌ای باشد. در این پیام آمده است: «رئیس جمهور محترم روسیه، به نیابت از مردم ترکیه "روز ملی روسیه" ، 12 جولای را به تمام روس‌ها و شما تبریک می‌گویم و همچنین امیدوارم که روابط روسیه و ترکیه در آینده به سطح شایسته برسد». همچنین بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه نیز در نامه مشابهی روز ملی روسیه را به دیمیتری مدودف، همتای روس خود تبریک گفت.


در مطلبی درباره ایران، خبرگزاری «رویترز» از تصمیم شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، منابع غربی اعلام کردند هواپیماسازی بوئینگ امریکا با ایران در زمینه فروش یا اجاره بیش از یکصد فروند جت مسافربری طبق توافق تهران با قدرت های جهانی برای کاهش تحریم ها به تفاهم رسیده است. این معامله که تاکنون تنها در چارچوب ترتیبات پیشنهادی آتی به نظر می رسد، دستیابی شرکت هواپیمایی ایران ایر به جت هایی را چه از طریق خرید مستقیم و چه اجاره در بر می گیرد که باید مورد تأیید دولت امریکا قرار گیرد. پس از انتشار این اخبار، وزارت امورخارجه امریکا اعلام کرد که این وزارتخانه نمی تواند به موضوع کسب مجوز فروش هواپیما از سوی شرکت بویینگ به ایران بپردازد، اما یک سخنگوی این وزارتخانه اظهار داشت که توافق هسته ای اجازه فروش هواپیماهای تجاری به ایران را می دهد.

در میان مطالب مربوط به انتخابات آمریکا، «لس آنجلس تایمز» از پیشی گرفتن دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها خبر داده است. به نوشته این روزنامه، بر اساس یک پژوهش دانشگاه هاروارد آمریکا، دونالد ترامپ، تنها نامزد جمهوری خواهان ازهیلاری کلینتون، نامزد مطرح دمکرات های این کشور طی چند ماه اخیر پیشی گرفته است. مرکز مطالعات دانشگاه هاروارد با بررسی اخبار منتشر شده چند ماه اخیر در رسانه های تراز اول آمریکا به این نتیجه رسید که گرچه شکایت ها از دستیاران دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه افزایش یافته، اما اقبال مردمی به تدریج از هیلاری کلینتون دموکرات به ترامپ جمهوری خواه بر گشته است. این تحقیقات حاکی از آن است که حدود یک سوم از اخبار هشت رسانه تصویری و مکتوب بزرگ آمریکا، از جمله مجله تایمز، از اواسط ژوئن سال 2015 تا پایان همان سال به اخبار مربوط به ترامپ اختصاص داشت.

در نهایت، ورود نیروهای نظامی ویژه آلمانی به سوریه، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، منابع میدانی می گویند اخباری از ورود یگان نظامی ویژه آلمان به نزدیکی شهر منبج در شمال سوریه که تحت محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه است، در دست دارند. این منابع اظهار داشتند که یک یگان نظامی آلمانی با هدف کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه روز سه‌شنبه با هدف مشارکت در جنگ علیه داعش به ورودی شهر منبج رسیدند تا به حدود 500 مشاور و سرباز آمریکایی و تعدادی از سربازان فرانسوی که اخیراً حضورشان در منطقه اعلام شد، ملحق شوند. ماموریت این نیروها در برقراری ارتباط و هماهنگی عملیات نظامی بین جنگنده‌های ائتلاف و نیروهای زمینی و نیز حمله و جنگ خیابانی و همچنین خنثی سازی مین‌هایی است که معمولاً داعش با هدف متوقف ساختن پیشروی نیروهای زمینی در مسیر آن ها کار می‌گذارد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------