آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دفاع وزیر خارجه عراق از سردار سلیمانی



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,ابراهیم جعفری

وزیر خارجه عراق ضمن تمجید از نقش مثبت فرمانده سپاه قدس ایران، به شدت از هجمه‌‌ها علیه نیروهای مردمی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از النشره، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، با اشاره به تلاش‌هایی که در چارچوب خدشه دار کردن نیروهای مردمی عراق در جریان است، گفت: برخی چهره‌های منافق به دنبال خدشه وارد کردن به وجهه نیروهای مردمی هستند.

وی افزود: فلسفه حشدالشعبی (نیروهای بسیج مردمی) بر اساس اصول اخلاقی عالی است و آن‌ها آماده جانفشانی و فداکاری برای عراق هستند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: ما با مشارکت ائتلاف بین المللی موافقت کرده‌ایم به شرط اینکه به مواردی که ما به شورای امنیت ارائه داده‌ایم، پایبند باشد.

جعفری گفت: ما مستشاران آمریکایی و اروپایی و مشاوران ایرانی داریم و از هر نوع همکاری که حاکمیت عراق را مورد توجه قرار دهد استقبال می‌کنیم.

وی افزود: هر کشوری هنگامی که در معرض خطر قرار گیرد از کشورهای دیگر درخواست کمک می‌کنند.

وزیر خارجه عراق درباره نقش سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، نیز بیان کرد: عراق قدردان نقش سردار قاسم سلیمانی است. وی مشاوری است که دیدگاه محترم دارد و آماده جانفشانی است.

درباره روابط با سعودی‌ها نیز اعلام کرد: ما به دنبال تیرگی روابط با سعودی‌ها نیستیم، اما در عین حال مخالف این هستیم که احدی حاکمیت ما را خدشه دار کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------