آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گفت و گوی ظریف و کری در اسلو برای رفع موانع اجرای برجام



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی, دیدار  ظریف و جان کری

محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در نشستی دوجانبه روند اجرای برجام و عمل به تعهدات طرف های مقابل را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا این مذاکرات صبح چهارشنبه در هتل رادیسون بلو اسلو برگزار شد. ظریف روز گذشته نیز در حاشیه اسلوفروم2016با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت و گو کرد.

همچنین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با هلگا اشمید معاون موگرینی مذاکره کردند.


عمده ترین محور گفت و گوهای دیپلماتهای کشورمان در این مذاکرات اجرای کامل تعهدات طرف مقابل درباره رفع موانع پیش روی مبادلات مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران بوده است. در حالی که با اجرایی شدن برجام تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران برچیده شده است به دلیل تداوم فضای تحریم نهادهای مالی و بانکهای غربی در مبادلات با ایران تردیدهایی دارند.


به گفته دیپلماتهای کشورمان اجرای کامل تعهدات طرف مقابل در این خصوص نیازمند جدیت بیشتر و تلاش های فشرده تری است.


وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته نیز در نشست خبری مشترک با هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بورگه برنده وزیر خارجه نروژ در حاشیه اسلوفروم 2016بر ضرورت جدیت آمریکایی ها در برچیده شده فضای روانی ناشی از سالها تحریم ایران تاکید کرد.
 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------