آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

فرمانده ارشد اطلاعاتی اسرائیل: جدیت عربستان در مقابله با ایران تحولی مثبت است / این اقدام فرصت های جدیدی خلق کرده



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی,فرمانده ارشد اطلاعاتی اسرائیل

فرمانده ارشد اطلاعاتی اسرائیل در یک سخنرانی علنی با تاکید بر اشتراکات اسرائیل و عربستان در تقابل با ایران، از «عملگرایی» پادشاه سعودی و حکومت آن کشور در مقابل تهران ستایش کرد.

به گزارش  انتخاب ، ژنرال هرتزی هلوی، رییس «امان»، رکن اطلاعات ارتش اسرائیل در همایش هرتزلیا، «اعتدال» و «عملگرایی» حکومت عربستان از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان، و جدیت سعودی‌ها در یک سال و نیم اخیر در برابر ایران در منطقه را «تحولی مثبت» خواند که به گفته وی، «فرصت‌های جدیدی خلق کرده است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اطلاعاتی اسرائیل در این سخنرانی «تغییرات راهبردی در خاورمیانه» و «احتمال توافق بین اسرائیل و کشورهای میانه‌رو عربی و اسلامی» را از دید ارتش اسرائیل مورد بررسی قرار داد.

ژنرال هلوی گفت: «بخشی از منافع کشورهای میانه‌رو سنی مذهب رفته رفته با منافع اسرائیل همخوانی پیدا کرده است، و اکنون عربستان سعودی، دیگر‌‌ همان حکومت یک سال و نیم پیش در ریاض نیست».

به گفته این افسر اطلاعاتی اسرائیلی، «ملک سلمان از زمان آغاز پادشاهی‌اش برای به دست گرفتن رهبری جهان سنی، بویژه در خاورمیانه تلاش می‌کند؛ به تغییرات اساسی دست زده، و برای رسیدن به اقتصادی شکوفا تا سال ۲۰۳۰ و رهایی از وابستگی کشورش به نفت تلاش می‌کند و توانسته شبکه‌ای از حامیانش را در اطراف خود ایجاد کند».

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------