آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کری: آمریکا به تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده است



 اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی, جان  کری

کری گفته است او خود شخصا فراتر از الزامات برجام عمل کرده و به بانک ها و موسسات مالی خارحی توضیح داده است که چه معاملاتی با ایران مشروع است و چه معامله هایی همچنان در لیست تحریم قرار دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است کشورش به تعهدات خود در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای درباره دیدار روز گذشته محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در اسلو نروژ با اشاره به این موضوع اعلام کرده است در این دیدار 70 دقیقه ای دو طرف درباره پیشرفت اجرای توافق هسته ای از جمله مسایل بانکی و کاهش تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای بحث و تبادل نظر کردند.کری: آمریکا به تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده است

 کری در دیدار با همتای ایرانی خود گفته است که واشنگتن به تعهدات خود در زمینه لغو تحریم ها در چارچوب برجام عمل کرده است اما مایل است بیش از پیش در مورد سایر تحریم ها و اینکه اجازه چه معاملاتی با ایران را می دهند رفع ابهام کند.

جان کری دیروز پس از دیدار با ظریف گفت دولت آمریکا هم به متن و هم به روح برجام پای بند بوده و حتی برای تشریح معاملات مشروع با ایران به شرکت های خارجی بیش از حد تلاش کرده است.

بنا به گفته کری: او خود شخصا فراتر از الزامات برجام عمل کرده است و به طرف هایی که همچنان به معامله با ایران بی رغبت هستند توضیح داده است  که کدام معاملات با ایران  مجاز هستند و کدام معاملات همچنان در لیست تحریم های آمریکا قرار دارند.

گفتنی است در ماه های گذشته و پس از آغاز عملی اجرای برجام (از ژانویه 2016) دولت ایران از کندی روند لغو تحریم ها و بی رغبتی بانک ها و موسسات مالی خارجی در معامله با ایران اظهار شکایت کرده است.

دولت آمریکا اما می گوید به تعهدات خود در قالب برجام پای بند بوده و بر اساس توافق هسته ای با ایران، تحریم های مرتبط با برنامه های اتمی ایران را لغو کرده است.

به گفته ناظران بخشی از مشکلات مربوط به تحریم های ایران در 6 ماه گذشته ناشی از هراس روانی بانک ها و موسسات مالی خارجی از بازگشت احتمالی تحریم ها علیه ایران است و به همین منظور آنها همچنان منتظر و مترصد یک سال آینده مانده اند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و ایران مشخص شود.

با توجه به شعارهای انتخاباتی برخی نامزد های جمهوریخواه انتخابات آمریکا در زمان انتخابات مقدماتی درون حزبی درباره لغو توافق هسته ای و یا تجدید نظر در آن و نیز در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ناظران خارجی امکان تغییر در روند اجرایی برجام را با توجه به تغییر احتمالی دولت ها در آمریکا یا ایران را می دهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------