آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پوتین: آمریکایی‌ها با پرونده ایران ما را فریب دادند



 اخباسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی,رئیس‌جمهور روسیه

رئیس‌جمهور روسیه گفت که آمریکا با مطرح کردن تهدید هسته‌ای ادعایی ایران، این کشور را هنگام ساخت سامانه دفاع موشکی فریب داده است.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در میز گردی که بامداد شنبه، بعد از دو روز دیدار با مقام‌های ارشد اروپایی برگزار شد گفت که کشورش آماده همکاری با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برای بهبود روابط دو جانبه است.

پوتین روز پنجشنبه و جمعه در سن‌پترزبورگ میزبان رئیس کمیسیون اروپا، نخست‌وزیر ایتالیا و مدیران عامل بزرگترین شرکت‌های دنیا بود.

وی گفت: «ما درباره رئیس‌جمهور جدید آمریکا بر اساس اقدامات قضاوت خواهیم کرد و نه بر اساس کلمات و به دنبال راه‌هایی برای عادی‌سازی روابط و پیشبرد همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و امنیت بین‌الملل خواهیم بود.»

رئیس‌جمهور روسیه، علی‌رغم این اظهارات آشتی‌جویانه بار دیگر از سپر موشکی مستقر شده آمریکا در رومانی انتقاد کرد. وی با متهم کردن ناتو و آمریکا به نادیده گرفتن منافع مشروع روسیه گفت که این برنامه‌های موشکی، روسیه را تهدید می‌کنند. وی همچنین ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه گسترش این سامانه برای مقابله با «تهدید ایران» - به زعم آمریکا- است را رد کرد.  

به گزارش ایتارتاس وی گفت: «هیچ تهدیدی (از جانب ایران) وجود ندارد، اما با وجود این، این سامانه دفاع موشکی کماکان در حال ساخته شدن است. بنابراین، وقتی ما می‌گفتیم که آنها دارند ما را فریب می‌دهند و صحبت‌هایشان درباره تهدید هسته‌ای ادعایی ایران در حین ساخت سامانه دفاع موشکی از سر صداقت نیست، حرفمان صحیح بود.» 

پوتین تأکید کرد: «در واقع، آنها سعی کردند یک بار دیگر ما را فریب بدهند. ما تقریباً می‌دانیم که آمریکایی‌ها چه سالی به موشکی جدید با برد بیش از 500 کیلومتر دست پیدا خواهند کرد، و از آن لحظه به بعد آنها شروع به تهدید پتانسیل هسته‌ای ما خواهند کرد. ما می‌دانیم که در طول این سال‌ها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ آنها هم می‌دانند که ما این چیزها را می‌دانیم.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت از اینکه درگیری نظامی بین روسیه و آمریکا جهان را وارد «ورطه‌ای جدید» بکند، نگران است.

وی گفت: «مردم، خطری احساس نمی‌کنند، اما این برای من هشدار است. آیا ما می‌توانیم ببینیم که داریم دنیا را وارد ورطه‌ای کاملاً جدید می‌کنیم؟ مسئله این است.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------