آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

ادعای روزنامه آمریکایی درباره مرکز نظامی «پارچین»/ ترامپ، حزب جمهوری‌خواه را تهدید کرد



 کیوسک بین‌المللی

ادعای روزنامه آمریکایی درباره مرکز نظامی پارچین، بررسی موضوع فروش بوئینگ به ایران از سوی مقامات آمریکایی، افزایش همکاری اطلاعاتی رژیم اسرائیل و عربستان علیه ایران، ادامه تلاش های ترکیه برای آشتی با روسیه، آخرین وضعیت مذاکرات صلح یمن و تهدید حزب جمهوری خواه از سوی ترامپ، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، ادعای یک روزنامه آمریکایی درباره فعالیت های هسته ای ایران، از جمله موضوعات خبری مهم امروز به شمار می رود. روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات فعلی و پیشین آمریکایی مدعی شده که ذرات کشف شده اورانیوم که در نمونه برداری سال گذشته در مرکز نظامی پارچین کشف شده، احتمالاً مرتبط با فعالیت‌های ایران در گذشته برای ساخت سلاح هسته‌ای بوده و با اظهارات مقامات ایرانی در تناقض است. دولت باراک اوباما درباره موضوع اورانیوم که در گزارش ماه دسامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن اشاره شده بود ،چیزی نگفت؛ اما مقامات فعلی و پیشین آمریکا در مصاحبه‌های جدید خود می‌گویند که این ذرات اورانیوم کشف شده مرتبط با فعالبتهای ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.


در مطلبی دیگر درباره ایران، روزنامه «گاردین» اظهارات یک مقام آمریکایی را بازتاب داده که درباره معامله شرکت هواپیماسازی بوئینگ با ایران اظهارنظر کرده است. این روزنامه می نویسد بوئینگ، از شرکت‌های بزرگ سازنده هواپیمای مسافربری واقع در شیکاگوی آمریکا، در حال مذاکره برای فروش صد هواپیما به ایران است و در صورت معامله با ایران، اولین شرکت آمریکایی مهمی خواهد بود که به دنبال توافق سال گذشته هسته‌ای وارد این کشور می‌شود. بوئینگ تاکنون از ذکر جزییات گفت‌وگو با ایران در زمینه فروش صد هواپیمای مسافربری خودداری کرده است. در همین حال، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز گذشته تأیید کرد که کاخ سفید باید چنین توافقنامه‌ای را ابتدا بررسی نماید. این بدان سبب است که آن دسته از تحریم‌های آمریکا که ارتباطی با برنامه‌های هسته‌ای ندارند همچنان پا برجا هستند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» از افزایش همکاری های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، سازمان های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و عربستان سال هاست با یکدیگر همکاری مشترک دارند، اما به تازگی تصمیم گرفته‌اند در زمینه اطلاعات الکترونیکی نیز همکاری کنند. بر این اساس، ارتباطات دو طرف این اواخر شتاب بیشتری به خود گرفته است. این ارتباطات در ذهنیت سعودی‌ها وجود داشته است، زیرا آن ها با تل آویو مصلحت مشترک و اساسی دارند و این مصلحت مشترک و اساسی نیز دشمنی با تهران است. عربستان همانند اسرائیل از ایران و برنامه هسته‌ای ارتقا یافته آن و از تلاش های تهران برای گسترش نفوذش در خاورمیانه می ترسد.


در میان دیگر موضوعات، روزنامه «حریت» از ادامه تلاش های ترکیه برای راضی کردن مقامات روسیه به بهبود روابط دو کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه، امید یاردیم، سفیر ترکیه در روسیه، هفته گذشته در محل اقامت خصوصی در مسکو با ولادیمیر ژیرینفسکی، نایب رییس دومای روسیه دیدار داشته و این دو درباره روابط ترکیه و روسیه به گفت و گو پرداختند. یک مقام دیپلماتیک ترکیه با اشاره به تنش ها در روابط مسکو و آنکارا گفت: «ترکیه پیشنهاد کرد تا یک کمیسیون مشترک برای بررسی این مسئله تشکیل شود. ما اخیراً رویکرد خود را درباره این مسئله با ارسال پیام تبریک به مناسبت روز ملی روسیه به مقام‌های مسکو ابراز کرده‌ایم. انتظار داریم که دولت مسکو این مسئله را از امروز به بعد به روشی مناسب پیگیری کند و به درخواست های ما برای مذاکرات گوش دهد».


آخرین وضعیت مذاکرات صلح یمن در کویت، موضوعی است که «اسکای نیوز» به آن پرداخته است. بر اساس گزارش این شبکه خبری، معاون وزیر امورخارجه کویت گفته دور جدید مذاکرات صلح یمن در کویت به مرحله مثبتی رسیده است. خالد جارالله، معاون وزیر امورخارجه کویت، روز یکشنبه افزود: «طرف های درگیر در یمن به توافق های زیادی دست یافته اند و گفت وگو میان دولت این کشور و نیروهای حوثی (انصارالله یمن) در جریان است». وی افزود: «مذاکرات صلح یمن در مسیر درست خود پیش می رود و ادامه دیدار میان گروه های یمنی و تبادل نظرات بین دولت یمن و حوثی ها (برای بهبود شرایط بهتر در یمن) شرایط خوش بینانه ای را رقم خواهد زد». اسماعیل ولد الشیخ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، روز جمعه با طرف های یمنی و وزیر امورخارجه کویت دیدار کرده بود.

در نهایت، واکنش دونالد ترامپ، نامزد حنجالی حزب جمهوری خواه به احتمال اقدام هم حزبی هایش در جلوگیری از نامزدی وی، موضوعی است که «آسوشیتدپرس» به آن پرداخته است. ترامپ به تلاش های اخیر جمهوری‌خواهان مخالف کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری به منظور کنار گذاشتن وی از این رقابت‌ها واکنش نشان داده و تهدید کرد اگر جمهوری‌خواهان حول کاندیداتوری او متحد نشوند، او نیز جلب کمک‌های مالی برای این حزب را متوقف خواهد کرد. وی در سخنرانی در هتلی در لاس وگاس گفت، «یک گروه شورشی» در حزب جمهوری‌خواه تلاش دارند تا جلوی رای دادن نمایندگان به او در کنوانسیون ماه ژوئیه حزب جمهوری‌خواه را بگیرند. این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که تعداد هر چه بیشتری از جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا می‌گویند که در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه شرکت نکرده و از کاندیداتوری وی حمایت نمی‌کنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------