آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تحریم ایران توسط  شورای شهر لس‌آنجلس


اخبار سیاست خارجی - شورای شهر لس‌آنجلس ایران را تحریم کرد

طرح اتهام جاسوسی برای ایران علیه رئیس جمهور مخلوع مصر، ادعای نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل علیه ایران، اقدام شورای شهر لس آنجلس در وضع تحریم های اقتصادی علیه ایران و سفر وزیر خارجه بلژیک به تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک ، طرح اتهام جاسوسی برای ایران علیه رئیس جمهور سابق مصر، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گاردین» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد یک دادستان مصری، محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور را متهم کرده که اسرار دولتی را در اختیار سپاه پاسداران ایران قرار داده است. افزون بر این، مرسی و 35 عضو دیگر اخوان السلمین به توطئه برای بی ثبات کردن مصر و همکاری با گروه های نظامی خارجی، از جمله حماس و حزب الله لبنان متهم شده اند. بنا بر ادعای دادستان، مرسی ایمیل هایی را برای این گروه ها ارسال کرده است.

اما اظهارنظرهای برخی مقامات رژیم اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران، بخش دیگری از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می دهد. به نوشته «شانگهای دیلی»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز گذشته اظهار نگرانی کرده که با وجود در جریان بودن مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، ایران بتواند به آستانه ساخت سلاح هسته ای برسد. وی مدعی شده ترکیب توانایی غنی سازی، توانایی تسلیحاتی و همچنین قابلیت های پرتاب موشک، بدین معناست که ایران بدون دادن هیچ گونه امتیازی، همه چیز را به دست آورده و این وضعیت نباید در توافقنامه نهایی هسته ای تداوم پیدا کند.

رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل، از جمله دیگر مقامات این رژیم است که اظهاراتی را درباره ایران مطرح کرده است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، بنی گانتز مدعی شده ایران در همه جبهه های اطراف رژیم اسرائیل فعال است و در تنش های موجود در این مناطق دخالت دارد. وی که در بلندی های جولان سخن می گفته، اظهار داشته هرچند در حال حاضر جولان و همچنین دیگر مناطق پیرامونی سرزمین های اشغالی آرام است، اما این آرامش ممکن است هر لحظه به هم بخورد؛ به ویژه به این دلیل اینکه ایران در همه این مناطق مداخله می کند. وی در ادامه ادعاهای خود افزوده: «جبهه ای نیست که ایران در آن مداخله نکند. خواه از طریق ارسال سلاح و یا ارسال مهمات، موشک و نیروی انسانی برای تروریست ها».

در میان دیگر مطالب، روزنامه «تایمز اسرائیل» از اقدام شورای شهر لس آنجلس آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شورای شهر لس آنجلس با تصویب طرحی، سرمایه گذاران در بخش انرژی ایران را از فعالیت و یا عقد قرارداد با دولت کالیفرنیا و حوزه های تابعه آن منع کرده است. بر این اساس، لس آنجلس نخستین شهر در ایالت کالیفرنیا خواهد بود که با «قانون قراردادهای» ایران که در سال 2010 در این ایالت به تصویب رسیده بود، همراه شده است. این شورا دلیل اقدام خود را تلاش مستمر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای عنوان کرده است.

در نهایت، سایت «میدل ایست آنلاین» در مطلبی با اشاره به سفر وزیر خارجه بلژیک به تهران، از «صف کشیدن» وزرای خارجه اروپایی پشت در ایران سخن گفته است. این سایت می نویسد دیدیه ریندرز، وزیر خارجه بلژیک ابراز امیدواری کرده که مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی، به احیای اعتماد میان ایران و غرب منجر شود. میدل ایست آنلاین اشاره می کند که ریندرز سومین وزیر خارجه اروپایی است که طی دو ماه اخیر به ایران سفر می کند. پیش از وی اما بونینو، وزیر خارجه ایتالیا و کارل بیلدت، وزیر خارجه سوئد نیز به تهران سفر کرده بود.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------