آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایران، همچنان در لیست سیاه پولشویی/ اتحاد تروریست‌های سوری علیه داعش



 کیوسک بین‌المللی

باقی ماندن احتمالی نام ایران در فهرست سیاه پولشویی، تأکید آمریکا بر پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس برجام، واکنش‌ها به آزمایش موشکی جدید کره شمالی، آخرین تلاش‌ها برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، اتحاد تروریست‌های سوری علیه داعش و اعلام زمان آشتی رسمی ترکیه و رژیم اسرائیل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه‌های بین المللی به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی از باقی ماندن ایران در لیست سیاه مبارزه با پولشویی خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، مقامات غربی می‌گویند انتظار می‌رود نهاد بین‌المللی ناظر بر پولشویی در سرتاسر جهان، در هفته جاری تصمیم به نگاه داشتن ایران در فهرست کشورهای خطربار از این حیث قرار دهد. «کارگروه اقدام مالی» این تصمیم را علی‌رغم لابی‌های سرسختانه ایران برای خروج از این فهرست سیاه و دسترسی به نظام مالی جهان اتخاذ خواهد کرد. یک مقام غربی آشنا به بحث‌های مطرح‌شده در میان اعضای کارگروه اقدام مالی به رویترز گفت: «به نظر نمی‌رسد از حیث وضعیت ایران در این فهرست سیاه، تغییر فوری‌ای صورت بگیرد؛ اما من فکر می‌کنم چیزی که باید انتظار آن را داشته باشیم، برخی عبارت‌های دلگرم‌کننده و به رسمیت شناختن تلاش‌های رو به پیشرفت ایران خواهد بود».

اذعان کاخ سفید به پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای، موضوعی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به آن پرداخته است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت اجازه معامله ایران و بوئینگ بعد از اطمینان از پایبندی ایران به برجام صادر شده است. وی اظهار داشت: «نگرانی که دولت ایران داشت، این بود که ناوگان هواپیماهای مسافری این کشور به شدت در حال کهنه شدن بود و این، باعث ناایمن شدن وضعیت حمل و نقل هوایی در ایران می‌شود. این نمونه‌ای خوب از این مسئله است که تمایل آنان برای تعامل دوباره با جامعه جهانی به آمریکا و جامعه جهانی این اهرم فشار را می‌دهد تا از ایران تعهداتی جدی درباره برنامه اتمی این کشور بگیرند». ارنست درباره عمل کردن ایران به تعهداتش بر اساس برجام نیز گفت: «فقط بعد از آنکه توانستیم تأیید کنیم آنان این گام‌ها را برداشته‌اند و دیدیم با سیستم‌های راستی آزمایی مستقل همکاری کردند، اجازه دادیم که این روند پیش برود».

آزمایش موشکی جدید کره شمالی و واکنش‌ها به آن، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر این کشور، ضمن تمجید از آزمایش موفقیت آمیز موشک میان برد موسودان گفت این موشک تهدیدی مستقیم برای پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام است. کیم که شخصاً بر آزمایش موشک موسودان در روز چهارشنبه نظارت داشت، گفت این آزمایش رخدادی بزرگ بود که توانایی بازدارندگی کره شمالی در برابر حملات هسته‌ای را به طور چشمگیری افزایش داد. در مقابل، شورای امنیت سازمان ملل به منظور گفت‌و‌گو و رایزنی درباره تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی، در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد. نماینده فرانسه در سازمان ملل پیش از برگزاری این نشست اضطراری شورای امنیت گفت: «ما خواستار واکنش سریع و قاطعانه شورای امنیت هستیم».

آخرین تلاش‌های حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری همه‌پرسی سرنوشت‌ساز، موضوعی است که پایگاه اینترنتی «ورلد بولتن» به آن پرداخته است. به نوشته این سایت، نخست وزیر انگلیس در آخرین تلاش‌هایش برای حمایت از باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری همه پرسی خروج از این اتحادیه از رای‌دهندگان خواست با رأی خود در همه پرسی، جلوی چنین خروجی را بگیرند. دیوید کامرون همچنین بار دیگر بر خطراتی که خروج کشورش از اتحادیه اروپا برای انگلیسی‌ها خواهد داشت، تأکید کرد. وی اظهار داشت: «همانطور که شما تصمیم خود را درباره باقی ماندن یا نماندن ما در اتحادیه اروپا می‌گیرید به امید‌ها و رویاهای فرزندان و نوه‌هایتان فکر کنید. به یاد داشته باشید که آن‌ها دیگر نخواهند توانست تصمیمی را که ما می‌گیریم به حالت قبل بازگردانند».

در مطلبی درباره تحولات میدانی سوریه، خبرگزاری «اسپوتنیک» از توافق گروه‌های تروریستی سوری برای مقابله با داعش خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، گروه‌های تروریستی جیش الاسلام و جبهه النصره توافق کرده‌اند که یک تیپ جدید علیه داعش تشکیل دهند. منابع محلی سوریه به این خبرگزاری گفته‌اند که ماموریت این تیپ، یورش به اردوگاه یرموک، واقع در جنوب دمشق و پیکار با گروه تروریستی داعش خواهد بود. این منبع آگاه افزود: «تصمیم تشکیل تیپ مشترک پس از آن صورت گرفت که گروه تروریستی داعش مناطق تحت کنترل جبهه النصره واقع در اردوگاه یرموک و یلدا را پس از درگیری شدید، اشغال کرد». با وجود اینکه منابع محلی گفته‌اند تشکیل این گروه جدید نظامی با هدف یورش به اردوگاه یرموک صورت خواهد گرفت، اما برخی دیگر تاکید کرده‌اند که این نیرو‌ها درصددند تا راه ارتباطی فرودگاه بین المللی دمشق با شهر را قطع کنند.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، روزنامه «حریت» ترکیه روز احتمالی آشتی رسمی ترکیه و رژیم اسرائیل را اعلام کرده است. به نوشته این روزنامه، منابع نزدیک به ترکیه و رژیم اسرائیل از تواقق جدید دو طرف و آشتی با هم در ۲۶ ژوئن (یکشنه هفته آینده) خبر می‌دهند. مقامات بلندپایه که مایل به افشای هویت خود نبودند، اعلام کردند که قرار است فریدون سینرلی اوغلو معاون وزیر خارجه ترکیه و جوزف سیچانور، نماینده ویژه نخست وزیر اسرائیل ۲۶ ژوئن با یکدیگر دیدار کنند تا اعلام نمایند که به توافق رسیده‌اند و بدین طریق به کشمکش ۶ ساله خاتمه دهند. منابع مطلع در این زمینه اعلام کردند که بعد از تاریخ ۲۶ ژوئن، توافق از سوی معاونان وزرای خارجه دو طرف در ماه جولای نهایی و امضا خواهد شد. همزمان با انتصاب مجدد سفرا، انتظار می‌رود روابط دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل تا پایان جولای عادی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------